نقش ارزشهای فرهنگی بر محتوای شبکههای اجتماعی (مطالعه تطبیقی محتوای شبکههای اجتماعی ایرانی و غیرایرانی)
(ندگان)پدیدآور
قصابی, فاطمهنقیب السادات, سیدرضانوع مدرک
Textعلمی ـ پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش تلاش میکند تصویری از محتوا و مضامین شبکههای اجتماعی مجازی فیسنما، کلوب، فیسبوک و گوگل+ را ارائه دهد. ضمن آن که پرسش اصلی در این پژوهش آن است که چه متغیر یا متغیرهایی در محتوا و مضامین شبکههای اجتماعی ایرانی و غیرایرانی با یکدیگر تفاوت دارند. در پژوهش حاضر از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. تحلیل محتوا یک شیوة تحقیقی است که برای تشریح عینی، منظم و کمی محتوای آشکار پیامهای ارتباطی به کار میرود. درمجموع، این پژوهش نشان داد بیشتر از تصاویر واقعی، محتوای عکس خنثی، موضوع تفریح و سرگرمی، سبک مطلب یادداشت، محتوای مطلب خنثی، نثر، الگوی اغراق و بزرگنمایی، تکنیک جلب توجه، صراحت در گفتار و بیان مصادیق، پایبندی به ارزشهای انسانی و هدف تفریح و سرگرمی در محتوا و مضامین شبکههای اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است. در ضمن مشخص شد، سبک مطلب، محتوای مطلب، جهتگیری مطلب، و اصول و قواعد با شبکههای اجتماعی ایرانی و غیرایرانی رابطه معنیدار دارد
کلید واژگان
شبکههای اجتماعیفیسنما
کلوب
فیسبوک
گوگل+
محتوا
شماره نشریه
9تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی تهراناستادیار گروه علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی تهران
شاپا
2383-062X2383-0638




