دوره 9, شماره 17
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شرایط و فرآیندهای موثر در مصرف برنامههای سیاسی سرگرمکننده در میان مخاطبان جوان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)هدف این مقاله شناخت میزان تحقق بخشهایی از مباحث نظری و دغدغههای مطرح شده درباره پدیده آمیختگی سیاست و سرگرمی در برنامههای سیاسی سرگرمکننده در شبکههای تلویزیونی فارسی زبان با تمرکز بر مخاطبانِ جوان این برنامهها است. ...
-
دنیای مجازی، رسانه جهانی، و اخلاق جهان وطنانه
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)تمرکز مقاله حاضر بر این نکته است که رسانه های جهانیِ عصر ارتباطات دیجیتال می توانند نقش تعیین کننده ای را در ایجاد صلح، محرومیت زدایی، و توسعه در سراسر گیتی بازی کنند،مشروط به آن که روزنامه نگاران و خبرگزاری های دنیای مجازی ...
-
چالشهای پیش روی فیلمهای دینی در سینمای ایران: مطالعه موردی فیلم سینمایی "رستاخیز"
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)سینمای دینی پس از انقلاب اسلامی در ایران، علیرغم ادعای نظام فرهنگی کشوردر حمایت ازاینگونه سینمایی، همواره با چالشهای جدی روبرو بوده است. فیلم سینمایی رستاخیز، یکی از چندین فیلم دینی در ایران است که با وجود اخذ مجوزهای ...
-
بازنمایی فرهنگ بدن در مجلات عامهپسند زنان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)این مقاله به مطالعه نحوه بازنمایی فرهنگ بدن درمجلات عامه پسند زنان می پردازد.در بحثبدن و چگونگی مدیریت آن نقش محوری رسانهها در گسترش توجه و علاقه مردم به بدنهایشان قابلتوجه است. بنابراین هدف از این تحقیق شناسایی ابعاد ...
-
اخلاق حرفهای در حوزه روابط عمومی و عملکردهای آن
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)در سالهای اخیر تمرکز بر اخلاق و رفتار حرفهای از سوی سازمانها به عنوان یک ضرورت درنظر گرفته شده است. پرداختن به وضعیت اخلاق حرفهای در حوزه فعالیت های روابطعمومی که حیطهی کاریشان دربردارنده عمل، احساسات، عواطف و در ...
-
بررسی نقش اخلاق رسانهای در طنز مکتوب نشریات کشور
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)در عصر حاضر که جوامع با پدیدههای تازهای در حوزه ارتباطات رو به رو هستند لزوم بازنگری کلی به مباحث جانبی رسانهها از جمله اخلاق رسانهای احساس میشود. طنز اگرچه موضوع جدیدی در تاریخ اجتماعی ایران نیست ولی در عرصهی ...
-
مقایسه گرایش سخنرانان مذهبی و سیاسی به کاربرد انواع تابوها در برنامههای تلویزیون
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)هدف این پژوهش بررسی کاربرد تابوهای زبانی در سخنرانیها و مناظرههای سیاسی و مذهبی در رسانه و مقایسه تنوّع این دو است. دادههای این پژوهش از طریق تلویزیون و یا آرشیوهای اینترنتی برنامههای صدا و سیما گردآوری شده و میزان ...
-
شناسایی و مقایسه مسایل اجتماعی ایران از منظر فیلمهای مستند (در دو دهه قبل و بعد از انقلاب اسلامی 1380-1340)
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)در این پژوهش تلاش شده است، مسائل اجتماعی نهفته در فیلمهای مستند دو دههی قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران (1357)، مورد شناسایی قرار گیرد. هدف، پاسخ به این پرسش است که با توجه به نسبی بودن مسائل اجتماعی نسبت به زمان و ...
-
تحلیل لایهای بازیهای رایانهای: رویکردی برای داوری اخلاقی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)بازیهای رایانهای به عنوان یک رسانه، از اجزا یا زیرسیستمهایی تشکیل شدهاند. تجزیه این بازیها به اجزاء و لایههای تشکیل دهنده آن، میتواند دقت در پژوهشهای اخلاقی درباره بازیها را ارتقاء بخشد. این مقاله برآن است تا با ...



