دوره 9, شماره 17

 

ارسال های اخیر

  • شرایط و فرآیندهای موثر در مصرف برنامه‌های سیاسی سرگرم‌کننده در میان مخاطبان جوان 

    موذن, کاظم؛ فرقانی, محمد مهدی (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)
    هدف این مقاله شناخت میزان تحقق بخش­هایی از مباحث نظری و دغدغه­های مطرح شده درباره پدیده آمیختگی سیاست و سرگرمی در برنامه­های سیاسی سرگرم­کننده در شبکه­های تلویزیونی فارسی زبان با تمرکز بر مخاطبانِ جوان این برنامه­ها است. ...

  • دنیای مجازی، رسانه جهانی، و اخلاق جهان وطنانه 

    صانع پور, مریم (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)
    تمرکز مقاله حاضر بر این نکته است که رسانه های جهانیِ عصر ارتباطات دیجیتال می توانند نقش تعیین کننده ای را در ایجاد صلح، محرومیت زدایی، و توسعه در سراسر گیتی بازی کنند،مشروط به آن که روزنامه نگاران و خبرگزاری های دنیای مجازی ...

  • چالش‌های پیش روی فیلم‌های دینی در سینمای ایران: مطالعه موردی فیلم سینمایی "رستاخیز" 

    سروستان, مصیب؛ کریمی علوی, محمود؛ اجاق, سیده زهرا (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)
    سینمای دینی پس از انقلاب اسلامی در ایران، علیرغم ادعای  نظام فرهنگی کشوردر حمایت ازاین‌گونه سینمایی، همواره با چالش‌های جدی روبرو بوده است.  فیلم سینمایی رستاخیز، یکی از چندین فیلم دینی در ایران است که با وجود اخذ مجوزهای ...

  • بازنمایی فرهنگ بدن در مجلات عامه‌پسند زنان 

    عزتی قادی, رزیتا؛ جعفری هفتخوانی, نادر (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)
    این مقاله به مطالعه نحوه بازنمایی فرهنگ بدن درمجلات عامه پسند زنان می پردازد.در بحثبدن و چگونگی مدیریت آن نقش محوری رسانه‌ها در گسترش توجه و علاقه مردم به بدن‌های‌شان قابل‌توجه است. بنابراین هدف از این تحقیق شناسایی ابعاد ...

  • اخلاق حرفه‌ای در حوزه روابط عمومی و عملکردهای آن 

    سپنجی, امیرعبدالرضا؛ عسکر نیا, سارا (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)
    در سال­های اخیر تمرکز بر اخلاق و رفتار حرفه­ای از سوی سازمان­ها به عنوان یک ضرورت در­نظر گرفته شده است. پرداختن به وضعیت اخلاق حرفه­ای در حوزه فعالیت های روابط­عمومی که حیطه­ی کاری­شان در­بردارنده عمل، احساسات، عواطف و در ...

  • بررسی نقش اخلاق رسانه‌ای در طنز مکتوب نشریات کشور 

    ببران, صدیقه؛ ناظمی, سعید (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)
    در عصر حاضر که جوامع با پدیده­های تازه­ای در حوزه ارتباطات رو به رو هستند لزوم بازنگری کلی به مباحث جانبی رسانه­ها از جمله اخلاق­ رسانه­ای احساس می­شود. طنز اگرچه موضوع جدیدی در تاریخ اجتماعی ایران نیست ولی در عرصه­ی ...

  • مقایسه گرایش سخنرانان مذهبی و سیاسی به کاربرد انواع تابوها در برنامه‌‌های تلویزیون 

    حسینی معصوم, سید محمد؛ حسینی, سیده تکتم (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)
    هدف این پژوهش بررسی کاربرد تابوهای زبانی در سخنرانی‌ها و مناظره‌های سیاسی و مذهبی در رسانه و مقایسه تنوّع این دو است. داده‌های این پژوهش از طریق تلویزیون و یا آرشیوهای اینترنتی برنامه­های صدا و سیما گردآوری شده و میزان ...

  • شناسایی و مقایسه مسایل اجتماعی ایران از منظر فیلم‌های مستند (در دو دهه قبل و بعد از انقلاب اسلامی 1380-1340) 

    بیاد, زهره؛ محمدی, سید بیوک؛ موید حکمت, ناهید (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)
    در این پژوهش تلاش شده است، مسائل اجتماعی نهفته در فیلم­های مستند دو دهه­ی قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران (1357)، مورد شناسایی قرار گیرد. هدف، پاسخ به این پرسش است که با توجه به نسبی بودن مسائل اجتماعی نسبت به زمان و ...

  • تحلیل لایه‌ای بازی‌های رایانه‌ای: رویکردی برای داوری اخلاقی 

    آل بویه, علیرضا؛ سلیمی, محمد؛ جمشیدی, فاطمه (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)
    بازی­های رایانه­ای به عنوان یک رسانه، از اجزا یا زیرسیستم­هایی تشکیل شده‌اند. تجزیه این بازی­ها به اجزاء و لایه­های تشکیل دهنده آن، می‌تواند دقت در پژوهش‌های اخلاقی درباره بازی­ها را ارتقاء بخشد. این مقاله برآن است تا با ...