مرور دوره 1, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
بازشناسی نقش فیلم مستند در آموزش تاریخ
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-02-20)تاریخ مجموعهای سترگ دربارۀ زندگی اقوام و ملتهای گوناگون در گذر زمان است. ملتها میکوشند با حفظ دانش تاریخی و انتقال آن به نسلهای بعد هویت خود را پاس دارند. اما ماهیت غیرعینی تاریخ و انقطاع زمانی میان گذشته و حال ...
-
بررسی نقش تلویزیون در حوزۀ نقد و شیوۀ مناظره
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-02-20)رسانهها با انتقال ارزشها، هنجارها، و الگوها به مخاطبان باعث همنوایی و همسویی و تجانس فکری و عملی افراد جامعه میشوند. به عبارت دیگر، از آنجا که امروزه افراد اجتماع بهطور گستردهای با رسانهها در ارتباطاند، از ...
-
شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای نقش تلویزیون در توسعۀ فرهنگ کارآفرینی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-02-20)مطالعات بسیاری بر اهمیت توسعۀ فرهنگی در مسیر توسعۀ کارآفرینی و رشد اقتصادی تأکید کردهاند، بهطوری که بهتدریج واژة فرهنگ کارآفرینی بهصورت یک برساخته و مفهوم جدید شکل گرفته و ابعاد خاص خود را دارد. ابعاد شخصیتی شامل ...
-
مدل مفهومی تبیین گفتمان حاکمیت، مردم، و رسانه با رویکرد پدافند غیرعامل
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-02-20)اهمیت رسانه در حکمرانی جدید در قالب مباحثی چون «حکمرانی خوب» همواره مورد تأکید کارشناسان مدیریت دولتی و مدیریت رسانه بوده است. از سوی دیگر، محققان علوم سیاسی و مطالعات بینالملل نیز در قالب موضوعاتی چون دیپلماسی رسانه، ...
-
مرگ سوژه در هنر جدید رسانهای
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-02-20)هنر جدید رسانهای یکی از تحولات هنری است که از دل هنرهای معاصر برآمده است. پیدایی هنرهای معاصر با جدایی از مؤلفهها و مقاصد هنر مدرن ممکن شد و از میان آنها تأکید بر سوژة هنرمند مهمترین مؤلفة هنر مدرن بود که هنرهای معاصر ...
-
هویت در عصر رسانههای دیجیتال
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-02-20)توسعة شبکههای ارتباط الکترونیکی هویت اجتماعی انسان را وارد مرحلة جدیدی کرده است. در این مرحله، افراد با فرهنگها، نژادها و شرایط محیطی خاص خود میتوانند در تشکیل هویت جمعی انسان نقشی فعال ایفا کنند، هرچند این کثرت ممکن ...
-
پرداختن به فلسفة رسانه
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-02-20)فلسفة رسانه اصطلاحی است با سابقة کمی بیش از یک دهه. هنسن Mark B.) (Hansen، هارتمن (Frank Hartmann)، و سنبوث (Mike Sandbothe) از جمله کسانیاند که بهطور اثباتی یا انتقادی این اصطلاح را مورد استفاده و بحث قرار دادهاند. ...



