• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مروری سیستماتیک بر آزمون های رفتاری شنوایی با محرک گفتار

    (ندگان)پدیدآور
    فلاح زاده, سمیهخسروی, ساراروحانی, سمانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    790.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله مروری
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و اهداف بیشتر ارتباطات بشر به شکل گفتار می­باشد و بخش مهمی از آزمون­های شنوایی با محرک گفتاری انجام می­شود. تقسیم­بندی­های مختلفی برای آزمون­های رفتاری شنوایی با محرک گفتاری وجود دارد. هدف مطالعه حاضر، بررسی آزمون­های رفتاری شنوایی با محرک گفتاری است. همچنین باید گفت که آزمون­های رفتاری شنوایی با محرک گفتاری دارای کاربردهای مختلف بوده که بسیاری از محققان در مطالعاتشان از آنها استفاده کرده­اند. مواد و روش ­ها مطالعه حاضر به وسیله بررسی پایگاه­های علمی (Magiran, Scopus،SID ،Pubmed ،Science direct ،Google scholar ) در بازه زمانی 2018–1976 با استفاده از واژگان مرتبط با موضوع انجام شد و مقالات با توجه به معیارهای ورود و خروج انتخاب گردید. یافته ­ها در مطالعه حاضر آزمون­های رفتاری شنوایی با محرک گفتاری بر اساس سطح مهارت­های شنیداری[a1]  تقسیم­بندی و بررسی شد. هم­چنین این آزمون­ها می­تواند بر اساس نوع آزمون، نوع محرک مورد استفاده در آنها، گروه سنی، شدت ارائه تحریک در آنها و کاربرد در مقالات و منابع تقسیم­بندی شود. در بخش یافته­ها جدولی که آزمون­ها را معرفی می­کند، آورده شده است. نتیجه­ گیری کاربرد این آزمون­ها در شنوایی­شناسی متفاوت است. برخی آزمون­های رفتاری شنیداری با محرک گفتاری برای غربالگری و برخی از آنها، در تعیین سطح برای توانبخشی شنوایی به کار می­رود و حتی در ارزیابی تشخیصی بیماران کاربرد دارد. همچنین آزمون­های گفتاری که درک شنیداری را بررسی می­کند، برای تعیین میزان عملکرد فرد در محیط زندگی­اش و سودمندی وسایل کمک­شنیداری و تجویز سمعک لازم می­باشد.
    کلید واژگان
    شنوایی ­سنجی گفتاری
    آستانه شنیداری
    آزمون تمایز گفتاری
    درک شنیداری
    شنوایی شناسی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
    Shahid Beheshti University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد، مربی، مرکز تحقیقات اختلالات ارتباطی زبان، گفتار و شنوایی، مجموعه مراکز علوم توانبخشی، گروه شنوایی شناسی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
    دانشجوی کارشناسی، شنوایی شناسی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
    دانشجوی کارشناسی، شنوایی شناسی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران

    شاپا
    2251-8401
    2252-0414
    URI
    https://dx.doi.org/10.22037/jrm.2018.111246.1864
    http://medrehab.sbmu.ac.ir/article_1100604.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/169908

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب