نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامیریان, سعید رضاfa_IR
dc.contributor.authorرضائی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorپاشازاده, زهراfa_IR
dc.contributor.authorطباطبایی, سید مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:04:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:04:50Z
dc.date.available1399-07-09T00:04:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:04:50Z
dc.date.issued2015-03-21en_US
dc.date.issued1394-01-01fa_IR
dc.date.submitted2014-06-13en_US
dc.date.submitted1393-03-23fa_IR
dc.identifier.citationامیریان, سعید رضا, رضائی, مهدی, پاشازاده, زهرا, طباطبایی, سید مهدی. (1394). بررسی روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه CAPE (مشارکت کودک در اوقات فراغت و سرگرمی) در افراد ناتوان17-7 سال. فصلنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی, 4(1), 26-32. doi: 10.22037/jrm.2015.1100005fa_IR
dc.identifier.issn2251-8401
dc.identifier.issn2252-0414
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22037/jrm.2015.1100005
dc.identifier.urihttp://medrehab.sbmu.ac.ir/article_1100005.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/169339
dc.description.abstractمقدمه و اهداف مشارکت کودکان در فعالیت های تفریحی و اوقات فراغت با سلامت آنها ارتباط دارد. هدف از مطالعه حاضر تهیه نسخه فارسی پرسش نامه  مشارکت کودک در اوقات فراغت و سرگرمی (CAPE) و بررسی روایی و پایایی آن بود.  مواد و روش ها روش بررسی در این مطالعه مقطعی 164 کودک ناتوان در محدوده سنی 7 تا 17 از مدارس ویژه جسمی-حرکتی –ذهنی به روش غیر احتمالی در دسترس انتخاب شد. مشارکت این کودکان از طریق مصاحبه بوسیله آزمون CAPE انجام شد داده ها از طریق نرم افزار SPSS17  تجزیه و تحلیل گردید.  یافته ها 85 درصد موارد همبستگی نمرات هر یک از سوالات با نمره خرده مقیاس مربوطه معنی دار و مثبت بود. این نتایج نمایانگر روایی افتراقی مناست آیتم ها برای این پرسش نامه است. آلفای کرونباخ 86/0 و ضریب همبستگی درون رده ای 75/0 به دست آمد. نمایانگر  روایی و پایایی بالایی برای نسخه فارسی این پرسش نامه می باشد.  نتیجه گیری مشکلات فیزیکی می تواند روی مشارکت در فعالیت های روزمره و اجتماعی شدن کودکان اثر بگذارد. لذا آگاهی از مشارکت به درمانگران در جهت طراحی درمان های متناسب با نیازهای کودکان و ارتقا مشارکت و سلامت آنها کمک کند. نسخه فارسی پرسشنامه CAPE از پایایی و روایی قابل قبولی در انواع مورد بررسی برخوردار است و بنابراین می تواند به عنوان ابزار بالینی و تحقیقاتی مورد استفاده واقع شود.fa_IR
dc.format.extent641
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.publisherShahid Beheshti University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Scientific Journal of Rehabilitation Medicineen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22037/jrm.2015.1100005
dc.subjectمشارکتfa_IR
dc.subjectاوقات فراغتfa_IR
dc.subjectناتوانیfa_IR
dc.subjectروایی و پایاییfa_IR
dc.titleبررسی روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه CAPE (مشارکت کودک در اوقات فراغت و سرگرمی) در افراد ناتوان17-7 سالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department1. کمیته پژوهشی دانشجویی، دانشجوی کارشناس ارشد کاردرمانی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.department2. استادیار گروه کاردرمانی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.department3. دانشجوی دکتری کاردرمانی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.department4. مربی گروه علوم پایه، کارشناسی ارشد آمار زیستی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue1
dc.citation.spage26
dc.citation.epage32
nlai.contributor.orcid0000-0002-1347-2774


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد