• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Industrial Strategic Management
    • Volume 1, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Industrial Strategic Management
    • Volume 1, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Specifying the Saturation Point of Advertising Budget Using Ideal Planning Model

    (ندگان)پدیدآور
    Khanzadi, FatemehOhadi, Fereydoun
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    87.52کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The goal of the current study is to determine the optimal level of advertising beyond which advertising expenditure will not be justified by revenues. To achieve the goal first different types of media were rated by experts as to the degree of their importance. Then data ware collected by interviewing the managers and reviewing different media resources. The collected data were then analyzed using the ideal planning model. The results indicated that the best media for advertising is TV and that companies should consider the target market characteristics, product type and life cycle, analysis of advertising costs, available budget and finally, after summing up all these factors, select the best media for advertising. Considering all the above-mentioned factors will enable companies to increase their profit by means of ads.      
    کلید واژگان
    budget
    advertising
    Media
    optimal
    costs

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-08-01
    1395-05-11
    ناشر
    ISLAMIC AZAD UNIVERSITY OF FIROOZKOOH BRANCH
    سازمان پدید آورنده
    Master of Industrial Management, Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehran, Iran
    Assistant Professor, Department of Industrial Engineering, Faculty of Engineering, Islamic Azad University of Karaj, Alborz, Iran

    شاپا
    2538-2756
    2588-2732
    URI
    http://mgmt.iaufb.ac.ir/article_580008.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/168556

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب