شناسایی مؤلفههای معنویت اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین
(ندگان)پدیدآور
کریمی, آصفمحمدی, معصومهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف محققان در این پژوهش، شناسایی مؤلفههای معنویت اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین بوده است. روش: پژوهش حاضر به لحاظ نوع، کیفی به شیوۀ توصیفی و از نظر رویکرد، استقرایی است. جامعۀ آماری پژوهش، شامل کارآفرینان شهر قم بود و نمونۀ پژوهش به روش نمونهگیری هدفمند از بین آنان انتخاب شد. برای جمعآوری دادههای کیفی، از ابزار مصاحبه و برای تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه، از تکنیک تحلیل مضمون استفاده شده است. یافتهها: سؤال اصلی پژوهش با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون بررسی و 11 مضمون اصلی به عنوان مؤلفههای معنویت اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین شناسایی شد. نتیجهگیری: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که 11 مؤلفۀ اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین به ترتیب عبارتند از: ارزشمداری، خودآگاهی، فرزانگی، هدف متعالی، رضایتمندی فردی، توکل و توسل، اخلاقمداری، فعالیتهای داوطلبانه، آخرتگرایی، امیدواری و سعۀ صدر.
کلید واژگان
تابآوریکارآفرینی
معنویت
مؤلفههای معنویت
تحلیل مضمون
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2017-12-221396-10-01
ناشر
پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههاسازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت کسب و کار و استادیار گروه مدیریت کارآفرینی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهرانکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی. پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران(نویسنده مسئول)/ نشانی: زنجان؛ شهرستان خدابنده / نمابر 02434328325/ Email: mohammadi69@ut.ac.ir




