• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت در دانشگاه اسلامی
    • دوره 5, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت در دانشگاه اسلامی
    • دوره 5, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    محیط پژوهش‌آموزی، کیفیت تعامل استاد ـ دانشجو و خودکارامدی پژوهش: ارائۀ یک الگو

    (ندگان)پدیدآور
    زین آبادی, حسن رضامرادی برزل آباد, رقیهیاسینی, علیتابان, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.407 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی روابط بین محیط پژوهش‌آموزی، کیفیت تعامل استاد ـ دانشجو و خودکارامدی پژوهش در قالب یک الگوی علّی انجام شده است. روش: روابط بین متغیّرها در قالب یک الگوی مفروض، به روش همبستگی از نوع الگویابی و در بین دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی شهر تهران مورد آزمون قرار گرفته است. نمونۀ معرفی مرکّب از 270 دانشجو، پرسشنامه‌های روا و پایا «محیط پژوهش‌آموزی»، «کیفیت تعامل استاد راهنما ـ دانشجو» و «خودکارامدی پژوهش» را پاسخ داده و داده‌های حاصله با استفاده از «تحلیل مسیر»، تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج حاکی از آن است که الگوی پژوهش برازش کاملی با داده‌ها دارد. در این الگو، اثر مستقیم محیط پژوهش‌آموزی بر کیفیت تعامل استاد راهنما ـ دانشجو و خودکارامدی پژوهش و اثر غیر مستقیم آن بر خودکارامدی پژوهش، مثبت و معنادار است. نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های پژوهش می‌توان نتیجه گرفت که کیفیت تعامل استاد- دانشجو یک میانجی مناسب در ارتباط بین محیط پژوهش‌آموزی و خودکارامدی پژوهش است؛ یعنی هر میزان که کیفیت تعامل استاد- دانشجو در اثر محیط پژوهش‌آموزی افزایش یابد، خودکارامدی پژوهش هم افزایش می‌یابد.
    کلید واژگان
    محیط پژوهش‌آموزی
    استاد راهنما
    دانشجو
    خودکارامدی پژوهش

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی
    کارشناس ارشد برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه خوارزمی
    استادیار گروه مدیریت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام.
    استادیار گروه مدیریت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام Email : m.taban@ilam.ac.ir

    شاپا
    2345-5713
    URI
    http://miu.nahad.ir/article_377.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/166470

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب