| dc.contributor.author | ظلی, محمد حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | نفریه, پگاه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:57:07Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:57:07Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T23:57:07Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T23:57:07Z | |
| dc.date.issued | 2020-01-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-06-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-03-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ظلی, محمد حسین, نفریه, پگاه. (1398). اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر شایستگی اجتماعی و اضطراب کودکان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 62(6), 1925-1933. doi: 10.22038/mjms.2020.15789 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-4013 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22038/mjms.2020.15789 | |
| dc.identifier.uri | http://mjms.mums.ac.ir/article_15789.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/166264 | |
| dc.description.abstract | <strong>مقدمه:</strong> بررسی مراجعهکنندگان به کلینیکهای کودک نشان از این دارد که بسیاری از کودکان در زمینه شایستگی اجتماعی و اضطراب مساله دارند؛پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر شایستگی اجتماعی و اضطراب کودکان انجام شد.<br /> <strong>روش کار:</strong> از روش نیمهآزمایشی و طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. از بین تمامی کودکان مراجعه کننده به کلینیکهای منطقه 6 شهرستان تهران در سال 1397، 30 نفر بهصورت دردسترس انتخاب شدند و بصورت تصادفی در دوگروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. ابزارهای پژوهش شایستگی اجتماعی و اضطراب کودکان بود. روش اجرا بدین ترتیب بود که بعد از پیشآزمون، بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری برای گروه آزمایش اجرا گردید در نهایت از هر دو گروه پسآزمون به عمل آمد.<br /> <strong>نتایج:</strong> تحلیل کواریانس نشان داد که پس از حذف اثر پیشآزمون، میانگین نمرات پسآزمون در شایستگی اجتماعی و اضطراب کودکان دو گروه اختلاف آماری معناداری داشتند (001/0p<).<br /> <strong>نتیجه گیری:</strong> این مطالعه نشان میدهد که بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر افزایش عملکرد اجتماعی و کاهش اضطراب کودکان موثر است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 906 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی مشهد | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | medical journal of mashhad university of medical sciences | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22038/mjms.2020.15789 | |
| dc.subject | بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری | fa_IR |
| dc.subject | شایستگی اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | اضطراب | fa_IR |
| dc.subject | کودکان | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر شایستگی اجتماعی و اضطراب کودکان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد راهنمایی ومشاوره ، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرمسار، گرمسار، ایران (نویسنده مسئول) | fa_IR |
| dc.citation.volume | 62 | |
| dc.citation.issue | 6 | |
| dc.citation.spage | 1925 | |
| dc.citation.epage | 1933 | |
| nlai.contributor.orcid | 1111111111111111 | |