نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorظلی, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorنفریه, پگاهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:57:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:57:07Z
dc.date.available1399-07-08T23:57:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:57:07Z
dc.date.issued2020-01-21en_US
dc.date.issued1398-11-01fa_IR
dc.date.submitted2020-06-04en_US
dc.date.submitted1399-03-15fa_IR
dc.identifier.citationظلی, محمد حسین, نفریه, پگاه. (1398). اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر شایستگی اجتماعی و اضطراب کودکان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 62(6), 1925-1933. doi: 10.22038/mjms.2020.15789fa_IR
dc.identifier.issn1735-4013
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2020.15789
dc.identifier.urihttp://mjms.mums.ac.ir/article_15789.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/166264
dc.description.abstract<strong>مقدمه:</strong> بررسی مراجعه­کنندگان به کلینیک­های کودک نشان از این دارد که بسیاری از کودکان در زمینه شایستگی اجتماعی و اضطراب مساله دارند؛پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر شایستگی اجتماعی و اضطراب کودکان انجام شد.<br /> <strong>روش کار:</strong> از روش نیمه‌آزمایشی و طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده شد. از بین تمامی کودکان مراجعه کننده به کلینیک­های منطقه 6 شهرستان تهران در سال 1397، 30  نفر به­صورت دردسترس انتخاب شدند و بصورت تصادفی در دوگروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. ابزارهای پژوهش شایستگی اجتماعی و اضطراب کودکان بود. روش اجرا بدین ترتیب بود که بعد از پیش­آزمون، بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری برای گروه آزمایش اجرا گردید در نهایت از هر دو گروه پس­آزمون به عمل آمد.<br /> <strong>نتایج:</strong> تحلیل کواریانس نشان داد که پس از حذف اثر پیش­آزمون، میانگین نمرات پس­آزمون در شایستگی اجتماعی و اضطراب کودکان دو گروه اختلاف آماری معناداری داشتند (001/0p<).<br />  <strong>نتیجه گیری:</strong> این مطالعه نشان می­دهد که بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر افزایش عملکرد اجتماعی و کاهش اضطراب کودکان موثر است.fa_IR
dc.format.extent906
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofmedical journal of mashhad university of medical sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2020.15789
dc.subjectبازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاریfa_IR
dc.subjectشایستگی اجتماعیfa_IR
dc.subjectاضطرابfa_IR
dc.subjectکودکانfa_IR
dc.titleاثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر شایستگی اجتماعی و اضطراب کودکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد راهنمایی ومشاوره ، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرمسار، گرمسار، ایران (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.citation.volume62
dc.citation.issue6
dc.citation.spage1925
dc.citation.epage1933
nlai.contributor.orcid1111111111111111


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد