رابطه رضایتمندی زوجیت و محبوبیت والدین با پیشرفت تحصیلی فرزندان
(ندگان)پدیدآور
عابدینی مزرعه, سمیهافروز, غلامعلیباغداساریانس, آنیتاتجلی, پریسانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه رضایتمندی زناشویی و محبوبیت والدین با پیشرفت تحصیلی فرزندان دانشآموزان پایه پنجم و ششم منطقه4 شهر تهران در سال تحصیلی 95-1394 انجام شد. روش کار: روش مطالعه تحقیقی پیمایشی از نوع همبستگی محسوب میشود. که در نمونه ای به حجم 100 نفر که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند، اجرا شده است برای سنجش متغیرها از سه پرسشنامه استاندارد سه پرسشنامه استاندارد رضایت زوجیت والدین افروز؛ محبوبیت والدین افروز و انگیزه پیشرفت تحصیلی برنارد واینر (1990) استفاده شده است. نتایج: نتایج این مطالعه نشان داد که رضایتمندی زوجیت والدین با انگیزه پیشرفت تحصیلی فرزندان رابطه مثبت و معناداری ( 50/0) وجود دارد. بین میزان محبوبیت والدین نزد فرزندان با انگیزه پیشرفت تحصیلی فرزندان رابطه مثبت و معناداری (490/0) وجود دارد. بین میزان رضامندی زوجیت والدین با محبوبیت والدین نزد فرزندان خود رابطه مثبت و معناداری (354/0) وجود دارد. نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن است که رضایتمندی زوجیت والدین و محبوبیت آنان نزد فرزندان قادر به پیش بینی انگیزه پیشرفت تحصیلی فرزندان هستند.
کلید واژگان
رضایتمندی زناشوییمحبوبیت والدین
پیشرفت تحصیلی
والدین
دانشآموزان
شماره نشریه
61تاریخ نشر
2019-01-211397-11-01
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی مشهدسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری،گروه روانشناسی عمومی،دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران مرکزی،تهران،ایراناستاد گروه روانشناسی کودکان استثنائی،دانشگاه تهران،تهران،ایران
عضو هیئت علمی گروه روانشناسی عمومی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی،تهران،ایران
عضو هیئت علمی گروه روانشناسی کودکان استثنائی،دانشگاهآزاداسلامی،واحدتهران مرکزی،تهران،ایران




