• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران
    • دوره 26, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران
    • دوره 26, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی موتورها و سیستم‏های انتقال قدرت در قطارهای واحد چندگانة دیزل تولیدشده در اروپا

    (ندگان)پدیدآور
    محمدطاهری, حسینقریب, شریفزارع, جواد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.631 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی ترویجی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به پیشرفت­های اخیر صنعت ریلی و گسترش استفاده از حمل‌ونقل ریلی در مسافت‌های کوتاه، بررسی قطارهای DMU (واحد چندگانه دیزل) و اطلاع از سیستم­های مختلف تولید توان و انتقال آن در این قطارها ضروری می‏باشد. در پژوهش حاضر، انواع قطارهای DMU، برمبنای سیستم انتقال قدرت کوپل‌شده با موتور، تقسیم‌بندی و بررسی شده، مزایا و معایب هر یک تشریح شده است. مقایسة سیستم­های دیزل الکتریک، دیزل مکانیک، دیزل هیدرولیک و دیزل هیدرومکانیک، به‌عنوان چهار دستة کلی نحوة کوپلینگ سیستم انتقال قدرت با موتور نشان می­دهد که صرفه‏جویی بیشتر در مقدار مصرف انرژی سیستم دیزل مکانیک و دیزل هیدرومکانیک نسبت به دیزل هیدرولیک و دیزل الکتریک ناشی از بهره‏وری بالاتر و کاهش تلفات در سیستم انتقال قدرت آنهاست. همچنین، از بعد اقتصادی هزینه‏های ثابت سیستم دیزل مکانیک 33 درصد سیستم دیزل هیدرولیک و هزینة چرخة عمر در دیزل مکانیک کمتر یا برابر با دیزل هیدرولیک است. نهایتاً می­توان جمع‌بندی نمود که سیستم‏های دیزل مکانیک و دیزل هیدرومکانیک از کارایی بیشتری نسبت به دو سیستم مورد مقایسه دیگر برخوردارند.
    کلید واژگان
    سیستم انتقال قدرت DMU
    دیزل الکتریک
    دیزل مکانیک
    دیزل هیدرولیک
    دیزل هیدرومکانیک

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-03-21
    1396-01-01
    ناشر
    انجمن مهندسان مکانیک ایران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس، دفتر مهندسی و نظارت ناوگان، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تهران
    کارشناس، دفتر مهندسی و نظارت ناوگان، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تهران
    دانشجوی دکتری، دانشکدة مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران

    شاپا
    1605-9719
    URI
    http://mmep.isme.ir/article_25333.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/165111

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب