• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران
    • دوره 25, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران
    • دوره 25, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    امکان‌سنجی هیبرید فلایویلی کردن اتوبوس‌های تندروی تهران

    (ندگان)پدیدآور
    قنبری قجرلو, حسنمسیح طهرانی, مسعود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    807.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی ترویجی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این مقاله امکان‌سنجی هیبرید فلایویلی کردن اتوبوس‌های تندروی تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای این منظور، نخست به بررسی انواع اتوبوس‌های درون‌شهری پرداخته و سیکل کاری آنها ارزیابی می‌شود. سپس نزدیکترین سیکل برای اتوبوس تندرو در مسیر مشخصی از شهر تهران انتخاب می‌گردد. در ادامه، انواع سیستم انتقال قدرت و نحوة انتخاب آن برای اتوبوس هیبرید فلایویلی معرفی می‌شود. یکی از اجزای بسیار مهم و در دست بررسی این اتوبوس‌ها، فلایویل آنهاست؛ در این مقاله انواع فلایویل‌ها بررسی شده ‌است. میزان توان مورد نیاز فلایویل سرعت بالا باید با توجه به کاربرد آن مشخص گردد. در اینجا محاسبات توان با توجه به سیکل رانندگی اتوبوس تندرو مشخص شده ‌است. یکی دیگر از مسائل بسیار مهم روش انتقال و یکنواخت‌سازی انتقال قدرت از فلایویل به سیستم و بالعکس است که به بررسی دو نمونه از پرکاربردترین آ‌نها پرداخته شده است. بهترین نوع انتقال قدرت از لحاظ قیمت، کاربرد و دسترسی برای اتوبوس تندرو تهران انتخاب شده است. استفاده از یک سیستم هیبرید سبب کاهش مصرف سوخت و آلایندگی می‌شود؛ این امر امکان کوچکتر شدن موتور خودرو را نیز فراهم می‌کند. با توجه به شرایط شهر تهران و عملکرد مورد انتظار از اتوبوس به محاسبة توان مورد نیاز موتور و مقایسة آن با حالت قبل پرداخته شده است. امروزه استفاده از سیستم هیبرید الکتریکی رایج‌ترین نوع هیبرید است، بنابراین برای پاسخ به اینکه آیا استفاده از فلایویل به‌جای هیبرید الکتریکی مقرون به‌صرفه است یا نه، مقایسه‌ای بین این دو نوع سیستم از لحاظ قیمت، بازده انرژی، وزن و حجم انجام شده است.
    کلید واژگان
    سیکل رانندگی اتوبوس تندرو
    خودرو هیبرید فلایویلی
    فلایویل سرعت‌بالا
    سامانة اتوبوس تندرو
    سیستم انتقال قدرت هیبرید

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2016-09-22
    1395-07-01
    ناشر
    انجمن مهندسان مکانیک ایران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران
    استادیار دانشکدة مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران

    شاپا
    1605-9719
    URI
    http://mmep.isme.ir/article_23457.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/165093

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب