• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدل سازی در مهندسی
    • دوره 15, شماره 51
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدل سازی در مهندسی
    • دوره 15, شماره 51
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثر دمش و مکش از یک یا دو موقعیت روی سطح مکش ایرفویل NACA0012 بر عملکرد آیرودینامیکی آن در جریان آشفته

    (ندگان)پدیدآور
    اکبرزاده, پوریامصطفوی, مهسا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.558 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از رویکردهای مؤثر در بهبود عملکرد آیرودینامیکی هیدروفویل‌ها و ایرفویل‌ها، تزریق مقدار اندکی انرژی به سیستم (نظیر تزریق یا مکش سیال روی سطح جسم)، جهت تغییر نیروی برآ و پسا می‌باشد. در حقیقت مکش و دمش سطحی سیال می‌تواند توزیع فشار و گرادیان سرعت روی سطوح ایرفویل/ هیدروفویل را بهبود و محل جدایش جریان را اصلاح نماید. از این‌رو در تحقیق حاضر به بررسی رفتار هیدرودینامیکی جریان آشفته عبوری از یک ایرفویل که در معرض تزریق و مکش جریان سیال در قسمتی از سطح بالایی خود قرار گرفته است پرداخته می‌شود. رفتار ایرفویل ابتدا تحت یک موقعیت تزریق یا مکش سیال بررسی و پس از آن تزریق یا مکش از دو موقعیت، مورد بررسی قرار می­گیرد. در این شبیه‌سازی از نرم‌افزار تجاری فلوئنت بهره گرفته شده است. هدف از این تحقیق، مطالعه اثر قدرت، تعداد شکاف تزریق یا مکش، محل تزریق یا مکش سیال و زاویه تزریق یا مکش روی عملکرد هیدرودینامیکی ایرفویل می‌باشد. از مهم‌ترین نتایج به‌دست آمده می‌توان به کاهش 10 الی 50 درصدی نیروی پسا و افزایش 5 الی 10 درصدی نیروی برآ (در حالت دمش) و کاهش 5 الی 30 درصدی نیروی پسا و افزایش 5 الی 10 درصدی نیروی برآ (در حالت مکش) با درنظر گرفتن دو شکاف تزریق در مقایسه با یک شکاف تزریق کاهش اشاره کرد.
    کلید واژگان
    کنترل جریان
    دمش و مکش سیال
    ضریب برآ
    ضریب پسا
    زاویه تزریق جریان

    شماره نشریه
    51
    تاریخ نشر
    2017-12-22
    1396-10-01
    ناشر
    دانشگاه سمنان
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مکانیک
    دانشکده مکانیک

    شاپا
    2008-4854
    URI
    https://dx.doi.org/10.22075/jme.2017.2849
    https://modelling.semnan.ac.ir/article_2849.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/164601

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب