• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دو فصلنامه مدیریت زنجیره ارزش
    • دوره 1, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دو فصلنامه مدیریت زنجیره ارزش
    • دوره 1, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش ویژگی های مرکزی و پیرامونی در سازگاری با بانکداری موبایل با متغیر تعدیل گر خودکارآمدی

    (ندگان)پدیدآور
    عبدلی, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    972.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در سال‌های اخیر با توجه به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و آمار کاربران در کشورها و ظهور و گسترش شبکه‌ های بی‌سیم و افزایش استفاده از اینترنت بر روی گوشی‌ های موبایل نسل جدیدی از کاربردهای بانکداری الکترونیکی پدیدار شده و تحولات چشم‌گیری در ارائه خدمات بانکداری رخ داده است. بانکداری موبایل به عنوان یکی از شاخه ‌های جدید بانکداری الکترونیک با استقبال گسترده ‌ای در اکثر کشورها روبرو گشته است.  هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر ویژگی ‌های مرکزی و پیرامونی در سازگاری با بانکداری موبایل با متغیر تعدیل‌گر خودکارآمدی می ‌باشد. جهت آزمون فرضیات از تحلیل همبستگی و حداقل مربعات جزیی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، دانشجویان دانشگاه تهران می ‌باشند که با استفاده از روش نمونه ‌گیری تصادفی اقدام به توزیع پرسشنامه ‌ها گردید. بدین منظور پرسشنامه بین 172 نفر از دانشجویان توزیع گردید که از میان آن‌ها 152 پرسشنامه قابل استفاده بود. نتایج حاصل، نشان می ‌دهد که مهم‌ترین عامل در ایجاد اعتماد اولیه مشتریان، ویژگی ‌های پیرامونی می ‌باشد، چون ویژگی ‌های مرکزی در اعتماد اولیه معنی ‌دار نبود. مشتریانی که تجربه استفاده از بانکداری موبایل را داشته ‌اند، کیفیت خدمات (اطمینان به بانکداری موبایل)، مهم‌ترین عامل بوده است. همچنین متغیر  خودکارآمدی تأثیر اعتماد ادراک‌ شده بر سازگاری با بانکداری موبایل تعدیل می ‌کند.
    کلید واژگان
    ویژگی های مرکزی
    ویژگی های پیرامونی
    سازگاری با بانکداری موبایل
    خودکارآمدی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
    Islamic Azad University of Urmia
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد بین‌الملل تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران

    شاپا
    2538-3256
    URI
    http://www.modiriatzanjireharzesh.ir/article_652342.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/164178

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب