بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی در جذب مشتریان وفادار به کمک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM (مطالعه موردی: موسسه مالی اعتباری کوثر)
(ندگان)پدیدآور
سلماسی, رسولفیضی, جعفر صادقنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی در جذب مشتریان وفادار به کمک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM (مطالعه موردی: موسسه مالی اعتباری کوثر) میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، در گروه تحقیقهای کاربردی و برحسب نحوه گردآوری دادهها، تحقیق حاضر از نوع توصیفی و بر حسب چگونگی اجرا در قالب تحقیقات پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان موسسه مالی اعتباری کوثر میباشد. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران، 941 نفر برآورد و به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شده است. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه است که پس از سنجش روایی و پایایی آن در اختیار جامعه مورد بررسی قرار گرفت. این پرسشنامه شامل 76 سوال بوده که روایی مناسبی داشته و پایایی آن نیز (ضریب آلفای کرونباخ) 902/0 0 بدست آمد که نشاندهنده قابلیت اعتماد نسبتا مناسب پرسشنامه است. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرمافزار SPSS و لیزرل استفاده شده است. نتایج بررسی در این تحقیق نشان داد که عوامل آمیخته بازاریابی در جذب مشتریان وفادار به کمک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM تأثیر دارند.
کلید واژگان
عوامل آمیخته بازاریابیجذب مشتریان وفادار
مدیریت ارتباط با مشتری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی ارومیهIslamic Azad University of Urmia
سازمان پدید آورنده
دانشآموخته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران.استادیار گروه مدیریت، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران.




