اثرات عوامل محیطی بر عملکرد بازاریابی سبز؛ مطالعه موردی: شرکت شیرین عسل
(ندگان)پدیدآور
رستم زاده, رضاعلی محمدی سیابان, اصغرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
درطول دهههای گذشته نگرانی درموردمحیط نه تنها یک موضوع عمومی مهم،بلکه به یک موضوع بحرانی درتحقیقات دانشگاهی تبدیل شده است وبا توجه به نگرانی به وجودآمده،بازارمحصولات اکولوژیک درسطح جهانی در حال رشداست.بدین منظورفعالیتهای بازاریابی سبزدربسیاری ازبخشهای جهان درحال افزایش است ومحصولاتی رابه مصرفکنندگان سبزارائه میدهند، مصرفکنندگانی که تصمیمات خرید خودراتاحدودی برمبنای معیارهای شخصی محیطی اتخاذ میکنند.این فعالیتها اثرمهمی برافزایش دانش مصرفکننده و تغییرنظرمصرفکنندگان به خریدمحصولات سبزدارند. بهاینترتیب با توجه به اینکه صنعت مواد غذایی آیینهای از توسعه اقتصادی و صنعتی یک کشور بوده و عملیات گسترده آن از تولید تا توزیع و مصرف، نقش به سزایی در به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد هر کشور دارد، این پژوهش درصدد است تا تأثیر استراتژی زیستمحیطی را بر عملکرد بازاریابی سبز در حوزه صنعت مواد غذایی شیرین عسل بررسی کند. روش معادلات ساختاری برای ارزیابی علی و بررسی پایایی و روایی مدل مورداستفاده قرار گرفت. مدل ارائه شده و نتایج حاصل نشان میدهد که استراتژی زیستمحیطی بر عملکرد مالی وعملکرد بازار و کیفیت خدمات تأثیر دارد.
کلید واژگان
بازاریابی سبزاثرات محیطی
تعهد منابع
عملکرد مالی
عملکرد بازار
کیفیت خدمات
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی ارومیهIslamic Azad University of Urmia
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران.دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران.




