دوره 8, شماره 21

 

ارسال های اخیر

  • افلاطون، اینهمانی و فضیلت 

    مومنی, ناصر؛ داوری اردکانی, رضا (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2016-03-20)
    که فاقد بعد و بار معرفتی و وجودی است؛ لذا با توجه به این اصل هیچ چیز نمی‌تواند چیز دیگری باشد. در تفکر یونان این همانی خصیصه‌ای انگاشته می‌شد که به کمک آن وجود ادراک می‌گردد. در تفکر افلاطون که تلاش دارد جامعه‌ای جدید مبتنی ...

  • بررسی هم‌سنج عقلانیت در آرای سیدحسین نصر و ریچارد رورتی 

    علوی, محمد کاظم؛ صادقی منش, زهرا (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2016-03-20)
    ریچارد رورتی فیلسوفی نوپراگماتیسم و ضدذات‌گرا و سیدحسین نصر فیلسوفی سنت‌گرا، هر دو از برجسته‌ترین رهبران فکری در فلسفۀ معاصر هستند. آن‌ها با به چالش کشیدن بنیادها و معیارهای عقلانیت در فلسفۀ مدرن، به‎ویژه آن دسته از معیارهایی ...

  • برداشت ربطی از منطق رواقی 

    شاه‌وردی, امین؛ اژه‌ای, محمدعلی (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2016-03-20)
      در این مقاله به بررسی برداشت ربطی از منطق رواقی پرداخته شده است. برای این منظور ابتدا دو دیدگاه اصلی در مورد گزاره‌های شرطی در منطق رواقی مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس دیدگاه نخست که بکر و اگلی بر ...

  • بررسی استدلال «درون‌گرایی انگیزشی» راجع به معنا 

    کلانتری, سید علی (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2016-03-20)
    کریپکی (1982) از زبانِ یک شکاکِ فرضی تزِ "شناخت‌گراییِ معنایی" را نقد و رد می‌نماید؛ بر اساسِ تزِ مذکور احکامی که حاویِ اسناد معنا هستند (مثل این حکم که "مریم از عبارت 'میز' میز را مراد می‌کند") بیانگر حالت ذهنیِ باور که ...

  • شناسنامه علمی: سـال هشتم – شماره‌ اول– شمـاره پیاپی (21)- بهار و تابستان 1395 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2016-03-20)