نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسیدفدایی, آزیتاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:14:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:14:40Z
dc.date.available1399-07-08T17:14:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:14:40Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-18en_US
dc.date.submitted1398-06-27fa_IR
dc.identifier.citationسیدفدایی, آزیتا. (1391). استفاده از فناوری آموزشی در برنامۀ درسی علوم تجربی. ترویج علم, 2(1), 50-58.fa_IR
dc.identifier.issn2251-9033
dc.identifier.urihttp://www.popscijournal.ir/article_93344.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/16349
dc.description.abstractگسترش فناوری انتقال علوم باعث شده است تا بر سرعت فراگیری افزوده شود و رشد نوآوری  در علوم تجربی با شتابی بیشتر از عمر ما طی شود. بنابراین، استفاده از شیوه‌هایی که باعث یادگیری و کاربردی شدن علوم تجربی و یافتن مصداق‌های آن در زندگی روزانه شود و ضرورت کسب دانش و اطلاعات را در افراد ایجاد کند، مستلزم طراحی و برنامه‌ریزی است. طرح آموزش علوم و بحث دربارۀ آن موضوع مهمی است که بسیاری از متخصصان را بر آن داشته تا روش‌های نوینی برای تغییر باورهای عامه نسبت به مشکلات یادگیری علوم تجربی بیابند. اگرچه، روش تدریس سنتی همواره کوشیده است تا از فناوری آموزشی در همة شیوه‌ها استفاده کند، آموزش نوین علوم، کاربردهای بهتر ومناسب‌تری را پیشنهاد می‌کند. این مقاله تلاش دارد تا رویکردهای نوین فناوری آموزشی و استفاده از آن را در آموزش علوم برای نسل جدید معرفی نماید. روش پژوهش، اسنادی است و نتیجه بر اساس مطالعات و دریافت‌های محیطی و روش‌شناسی برای آموزش علوم تجربی به دست آمده است. تعریفی که از فناوری آموزشی در سال‌های اخیر شده است و بررسی نیازهای آموزش علوم تجربی در ایران ازجمله مفاهیم مهم در این پژوهش هستند. هدف آن، مطالعۀ  تعریف فناوری در معیار بین‌المللی و بررسی قابلیت استفاده از آن بر اساس نیازها و امکانات منطقه‌ای در ایران است.<br />fa_IR
dc.format.extent402
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ترویج علم ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofترویج علمfa_IR
dc.relation.ispartofPopularization of Scienceen_US
dc.subjectآموزش علوم تجربیfa_IR
dc.subjectمواد فناورانهfa_IR
dc.subjectفناوری آموزشیfa_IR
dc.titleاستفاده از فناوری آموزشی در برنامۀ درسی علوم تجربیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله ترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری آموزش فیزیک، موسسۀ ملی پلیتکنیک مکزیک (IPN)fa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue1
dc.citation.spage50
dc.citation.epage58


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد