نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباب الحوائجی, فهیمهfa_IR
dc.contributor.authorعابدی, هدیfa_IR
dc.contributor.authorمنصورکیایی, ربابهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:14:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:14:37Z
dc.date.available1399-07-08T17:14:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:14:37Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-04en_US
dc.date.submitted1398-12-14fa_IR
dc.identifier.citationباب الحوائجی, فهیمه, عابدی, هدی, منصورکیایی, ربابه. (1398). نقش کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در انتقال میراث فرهنگی ناملموس. ترویج علم, 10(1), 5-36.fa_IR
dc.identifier.issn2251-9033
dc.identifier.urihttp://www.popscijournal.ir/article_104174.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/16333
dc.description.abstractهدف از تحقیق حاضر شناسایی میزان انتقال میراث فرهنگی ناملموس در کتابخانه­های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های مورد مطالعه می­باشد. در این تحقیق کلیه آثار ثبت شده از ایران در حوزه میراث فرهنگی ناملموس، یونسکو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری به عنوان میراث فرهنگی ناملموس ایران تعریف شد. این موضوع‌ها شامل 5 حوزه اصلی و 78 موضوع فرعی می­شوند.    <br /> جامعه پژوهش حاضر را کلیه کتابخانه­های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استانهای آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، تهران، اصفهان و همدان تشکیل می­دهند.<br /> برای جمع‌آوری داده­ها از سیاهه وارسی محقق ساخته که کارمندان معاونت پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تکمیل گردید استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل داده­ها از روش تحقیق پیمایشی توصیفی- تحلیلی استفاده شده است.<br /> شاخص­های پژوهش نشان می­دهد که بیشترین سهم امانت منابع در حوزه میراث فرهنگی ناملموس با 3/25 درصد در سال 2006 بوده است و کمترین درصد از سهم امانت مربوط به سال 2014 با 12/1 درصد می­باشد. موضوع ادبیات شفاهی با 43/52 درصد، معرق‌کاری روی چوب و قلم‌زنی با 5/14 درصد و طبیعت و سرگرمی با 82/8 درصد از مهم‌ترین موضوعات به امانت رفته از کل موضوع­های مرتبط با میراث فرهنگی ناملموس در کتابخانه­های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 5 استان مورد مطالعه بوده­اند (2006- 2015میلادی). از میان 44 فعالیت "خدمات عمومی" اجرا شده در کتابخانه­های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 5 استان مورد مطالعه، معرفی سرزمین با 43/8 درصد، قصه گویی با 57/7 درصد و نقاشی با 49/7 درصد بیشترین تأثیر را در جذب کاربران داشتند.fa_IR
dc.format.extent633
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ترویج علم ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofترویج علمfa_IR
dc.relation.ispartofPopularization of Scienceen_US
dc.subjectکتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانfa_IR
dc.subjectمیراث فرهنگیfa_IR
dc.subjectمیراث فرهنگی ناملموسfa_IR
dc.titleنقش کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در انتقال میراث فرهنگی ناملموسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله ترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران؛fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران؛fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران؛fa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
dc.citation.spage5
dc.citation.epage36


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد