مرور دوره 4, شماره 15 بر اساس تاریخ انتشار

  • رهیافت‌هایی از مهارت‌های زندگی در نهج‌البلاغه 

    جعفری, زهرا؛ یارمحمدی واصل, مسیب (دانشگاه بوعلی سینا, 2016-11-21)
    م مهارت‌های زندگی توانایی‌هایی برای رفتار انطباقی و مثبت هستند که افراد را برای برخورد مؤثر با خواسته‌ها و چالش‌های زندگی روزمره قادر می‌سازد. مهارت‌های زندگی در لابه‌لای تعالیم الهی به‌ویژه در قرآن کریم و احادیث معصومین(ع) ...

  • روش‌های تربیتی ناظر بر رابطۀ تعاملی مربی و متربی از منظر نهج‌البلاغه جهت ارتقاء طرح تربیتی شجرۀ طیبۀ صالحین بسیج 

    ندایی, هاشم (دانشگاه بوعلی سینا, 2016-11-21)
    روش‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت از اهمیت به‌سزایی برخوردارند، کم و کیف روش‌ها به مبانی و اهداف تربیت برمی‌گردد. روش تعلیم و تربیت اسلامی نیز که از جهان‌بینی اسلامی نشأت می‌گیرد، بر خدامحوری مبتنی است. لذا برای دستیابی به ...

  • آسیب‌شناسی اخلاقی کارگزاران حکومت دینی در نهج‌البلاغه 

    شریفی, محمد؛ فائق, مجتبی (دانشگاه بوعلی سینا, 2016-11-21)
    کارگزاران هر حکومت، اعم از دینی و غیردینی، به همان میزان که از منصب و اختیارات و امکانات حکومتی، برخوردارند؛ در معرض انواع آفات و آسیب‌ها نیز قرار دارند. در این مجال، عوامل آسیب­زا، پیامدهای ناگوار اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ...

  • ارزیابی عملکرد سازمانی از منظر نهج‌البلاغه 

    سید نقوی, سید علی؛ فرهادی, علی (دانشگاه بوعلی سینا, 2016-11-21)
    مبانینظریرایجدرارزیابی عملکرد،بامبانی فرهنگیکشورمان کهخدامحوری، ولایت محوریوکنترلدرونیاستمنافاتدارد، از این‌روهدفاینمطالعه تعیین ویژگی‌ها، ابعاد و مؤلفه‌ها الگوی ارزیابی عملکرد برمبنایفرمایشات گهربار حضرت علی(ع) است. این ...