شناسایی و بررسی منابع قدرت نرم آموزش عالی مبتنیبر نقشه جامع علمی کشور و ارائه الگو
(ندگان)پدیدآور
ماهرویی, ابوالحسنمحمودی, امیرحسینافتخاری, اصغرمحمودی, مهدی
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقاله حاضر به شناسایی و بررسی ابعاد منابع قدرت نرم نظام در آموزش عالی مبتنیبر نقشه جامع علمی و ارائه الگو پرداخته است. ازنظر هدف کاربردی و ازنظر رویکرد و گردآوری دادهها، آمیخته اکتشافی بود که بهطور متوالی ابتدا از روش کیفی و سپس روش کمّی استفاده شد. نمونه پژوهش در بخش کمّی 384 نفر که با روش نمونهگیری خوشهای تصادفی از بین جامعه دانشجویان دانشگاههای استان تهران انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه محققساخته بود. روایی محتوایی آن را متخصصان امر تأیید کردند و پایایی آن نیز با استفاده از آلفای کرونباخ برابر 943 درصد محاسبه شد. تحلیل دادههای کیفی با استفاده از روش کدگذاری سهمرحلهای اشتراوس و کوربین و تحلیل دادههای کمّی با استفاده از روش تحلیل عاملی، میانگین و آزمون tتکنمونهای انجام شد. نتایج این پژوهش تعداد هشت بُعد و نوزده مؤلفه را برای منابع قدرت نرم آموزش عالی تبیین میکند. با توجه به سطح معناداری (p
کلید واژگان
قدرت نرمابعاد منابع قدرت نرم آموزش عالی
نقشه جامع علمی کشور
آموزش
شماره نشریه
103تاریخ نشر
2020-09-221399-07-01
ناشر
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیدانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
دانشیار دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع)
استادیار دانشگاه پیام نور تهران



