شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر موفقیت بنگاههای کوچک و متوسط با استفاده از فرایند تحلیل شبکهای فازی مطالعه موردی: بنگاههای مستقر در نواحی و شهرکهای صنعتی شهرستان ارومیه
(ندگان)پدیدآور
کمالی سیدبیگلو, میرتوحیدتقی زاده, رحیم
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بنگاههای کوچک و متوسط نقش تعیینکنندهای در ایجاد فرصتهای شغلی و رشد اقتصادی دارند. شناسایی و معرفی عوامل کلیدی مؤثر بر موفقیت این بنگاهها میتواند آنها را در ایفای نقشهای محوله و برونرفت کشور از رکود تورمی یاری رساند. بهمنظور ایجاد دید جامع از محیط فعالیت این بنگاهها و تسهیل فرایند اتخاذ استراتژی، در این پژوهش با انجام مطالعات میدانی و استفاده از روشهای آماری و همچنین فرایند تحلیل شبکهای فازی عوامل کلیدی مؤثر بر موفقیت بنگاههای کوچک و متوسط مستقر در شهرستان ارومیه شناسایی و اولویتبندی میشوند. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و روش مورد استفاده برای جمعآوری اطلاعات ترکیبی از روش کتابخانهای و میدانی است. براساس نتایج بهدستآمده زیرمعیارهای مربوط به معیار منابع انسانی یعنی تخصص، تحصیلات، مهارت کارگروهی و تجربه به ترتیب با وزنهای 16742/0، 1633/0، 14668/0 و 12933/0 بالاترین اولویت را در موفقیت این بنگاهها دارند.
کلید واژگان
بنگاههای کوچک و متوسطفرایند تحلیل شبکهای فازی
عوامل کلیدی موفقیت
مدیریت استراتژیک
شماره نشریه
91تاریخ نشر
2017-09-231396-07-01
ناشر
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامیسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی ارومیهاستادیار دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی ارومیه



