بررسی تأثیر ادراک از عوامل کیفیتی بر تمایل رفتاری مشتریان به واسطه اعتماد به نام تجاری (مورد مطالعه: شرکتهای خودروسازی داخلی)
(ندگان)پدیدآور
احمدی, سید علی اکبرعسگری دهآبادی, حمیدرضادرویش, حسن
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بسیاری از نویسندگان بر اهمیت اعتماد برای دستیابی به موفقیت سازمانی تأکید کردهاند. سازمانها باید بدانند که چگونه اعتمادسازی بهعنوان یک فرایند تعاملی عمل میکند و سیاستها و فعالیتهای سازمان چه اثری بر میزان اعتماد مشتریان دارد. این یک حقیقت اثبات شده است که ایجاد اعتماد مشتری به کالاها و خدمات، راه عالی برای افزایش سود است. هدف از تحقیق حاضر، بررسی و تبیین عوامل کیفیتی مؤثر بر اعتماد مشتریان به شرکتهای خودروسازی داخلی است؛ زیرا علمای مدیریت بر این عقیدهاند که کیفیت محصولات و خدمات، اثر قابل توجهی بر اعتماد مشتریان دارد. دادههای مورد نیاز از طریق پرسشنامه طراحی شده و محققان گردآوری کردهاند. این پرسشنامهها در میان مشتریان شرکتهای خودروسازی داخلی در شهر تهران توزیع گشت. تحلیل عامل تأییدی و مدلسازی معادلات ساختاری برای ارزیابی و آزمون فرضیات مورد استفاده قرار گرفت و تمامی فرضیههای مورد نظر، تأیید شد. این تحقیق همچنین کاربستهای عملی مفیدی را در حوزه کیفیت خدمات، رضایت، اعتماد و وفاداری در بر دارد.
کلید واژگان
کیفیت محصولکیفیت خدمات
اعتماد
تمایل رفتاری
شرکتهای خودروسازی داخلی
مدیریت
شماره نشریه
89تاریخ نشر
2017-03-211396-01-01
ناشر
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامیسازمان پدید آورنده
استاد گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور تهراندانشجوی دکتری مدیریت دولتی، مرکز تحصیلات تکمیلی، دانشگاه پیام نور تهران
دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور تهران



