نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمسعودی پور, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorباقری, مصباح الهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:47:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:47:17Z
dc.date.available1399-07-08T23:47:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:47:17Z
dc.date.issued2015-12-22en_US
dc.date.issued1394-10-01fa_IR
dc.date.submitted2014-11-10en_US
dc.date.submitted1393-08-19fa_IR
dc.identifier.citationمسعودی پور, سعید, باقری, مصباح الهدی. (1394). درآمدی بر تحلیل انتقادی تبلیغات تجاری جایزه‌دار ازمنظر اسلامی. مجلس و راهبرد, 22(84), 211-254.fa_IR
dc.identifier.issn2322-1860
dc.identifier.urihttps://nashr.majles.ir/article_129.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/162547
dc.description.abstract<em>تمدن‌سازی دینی به‌وسیله نظام‌سازی اجتماعی با اتکا به آموزه‌های دینی و در جهت تحقق اهداف و غایت حکومت اسلامی باید انجام شود. یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تعاملی انسان‌ها در جامعه، حوزه کسب و کار است که نظام تبلیغات تجاری یکی از زیر نظام‌های آن است. در عصر حاضر غالباً به‌واسطه شرایط اقتصادی و کاهش رونق بازار، تولیدکنندگان متوسل به شیوه‌ای از تبلیغات شده‌اند که طی آن با در نظر گرفتن جایزه برای محصولات خود، سعی در جلب توجه مخاطب برای خرید می‌کنند. در نوشتار حاضر با تحلیل محتوای کیفی؛ 87 تیزر تبلیغات تجاری جایزه‌دار پخش شده از تلویزیون مورد تحلیل محتوای کیفی قرار گرفتند که در نتیجه مشخص شد تحریک مخاطب از طریق ایجاد طمع در مخاطب برای رسیدن به جوایز گران‌قیمت بن‌مایه ترغیبی این تبلیغات را شکل می‌دهد. ایجاد آرزو و امل برای رسیدن به جوایز گران‌قیمت بستری می‌شود برای ایجاد حرص و طمع در مخاطب تا بلکه بتواند با خرید محصول جایزه‌دار، به آرزوی ایجاد شده برسد. در تحلیل انتقادی این تبلیغات به آسیب‌های تربیتی و فرهنگی ایجاد شده در افزایش طمع در جامعه از نگاه اسلامی، اشاره شد. از جمله آثار مخرب حرص و طمع در مصرف‌کننده می‌توان به افزایش حب مال، ایجاد مد‌عین به مال دیگری، از بین بردن احساس قناعت و رضایت به داشته‌ها، ایجاد امل و آرزوی طولانی و زینت دادن دنیا و تقویت آن در مخاطب اشاره کرد. تبلیغات تجاری جایزه‌دار چون مبتنی‌بر عنصر طمع برای دست یافتن به جوایز گران‌قیمت طراحی می‌شود، زمینه‌ساز ایجاد آثار مخرب طمع در جامعه خواهند بود.</em>fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofمجلس و راهبردfa_IR
dc.relation.ispartofMajlis and Rahborden_US
dc.subjectتبلیغات تجاریfa_IR
dc.subjectجایزه‌دارfa_IR
dc.subjectحرص و طمعfa_IR
dc.subjectاسلامfa_IR
dc.subjectفقهfa_IR
dc.subjectمدیریتfa_IR
dc.titleدرآمدی بر تحلیل انتقادی تبلیغات تجاری جایزه‌دار ازمنظر اسلامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق (ع)fa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue84
dc.citation.spage211
dc.citation.epage254


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد