نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمبینی دهکردی, علیfa_IR
dc.contributor.authorربانی, آرزوfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:47:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:47:07Z
dc.date.available1399-07-08T23:47:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:47:07Z
dc.date.issued2012-06-21en_US
dc.date.issued1391-04-01fa_IR
dc.date.submitted2012-08-22en_US
dc.date.submitted1391-06-01fa_IR
dc.identifier.citationمبینی دهکردی, علی, ربانی, آرزو. (1391). مدیریت راهبردی مبتنی‌بر ارزش در سطح سازمان. مجلس و راهبرد, 19(70), 63-101.fa_IR
dc.identifier.issn2322-1860
dc.identifier.urihttps://nashr.majles.ir/article_60.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/162478
dc.description.abstract<em>با توجه به نرخ سریع پیچیدگی‌ها و تغییرات محیطی در دنیای رقابتی امروز، سبک مدیریت در سازمان‌ها با تغییر و تحول روبه‌رو شده است که به‌طور خلاصه به سه دوره تقسیم می‌شود: مدیریت مبتنی‌بر مقررات،[1] مدیریت مبتنی‌بر اهداف[2] و مدیریت مبتنی‌بر ارزش‌ها یا اصول‌محور.[3] البته در جهان تحول دیگری در مباحث نوین مدیریت به‌وجود آمده که آن مطالعه و ارزیابی رابطه سازمان و محیط (در چارچوب مدیریت راهبردی) است که بیش از گذشته دانشمندان به آن توجه دارند؛ در این رویکرد سؤال کلیدی آنها این است که وقتی تغییرات، آشوب‌ها و دگرگونی‌های پیش‌بینی شده و غیرقابل پیش‌بینی محیطی به‌وجود می‌آید، سازمان‌ها چگونه باید بقای خود را حفظ کرده و فعالیت‌شان را توسعه دهند؟</em> <em>         این پژوهش به مطالعه سیر تحول مدیریت، چگونگی تغییر و تحول سبک مدیریت به‌سمت مدیریت مبتنی‌بر ارزش‌ها، تبیین مبانی فلسفی ارزش‌ها و نیز مکاتب فکری مربوطه با تأکید بر دو سطح ارزش‌های استراتژیک و حد واسط پرداخته و با استفاده از روش تحقیق آمیخته و طرح پیوند یافته‌های کیفی به کمی تجزیه‌و‌تحلیل شده‌ است. نوآوری این مقاله معرفی مدل مفهومی برای سازمان‌ها (موردکاوی یک سازمان بزرگ مالی کشور) به‌عنوان مدل مدیریت مبتنی‌بر ارزش‌های بنیادین است که ابعاد ساختار، استراتژی، فرهنگ و سبک مدیریت را پوشش می‌دهد.</em> <br clear="all" /> [1]. Management by instructions (MBI) [2]. Management by objective (MBO) [3]. Management by value (MBV)fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofمجلس و راهبردfa_IR
dc.relation.ispartofMajlis and Rahborden_US
dc.subjectمکاتب فلسفی ارزش‌هاfa_IR
dc.subjectمدیریت مبتنی‌بر ارزش‌هاfa_IR
dc.subjectبیانیه ارزش‌هاfa_IR
dc.subjectسطوح ارزش‌هاfa_IR
dc.subjectمدل راهبردی مبتنی‌بر ارزش‌هاfa_IR
dc.titleمدیریت راهبردی مبتنی‌بر ارزش در سطح سازمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue70
dc.citation.spage63
dc.citation.epage101


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد