نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزمانی, بی‌بی عشرتfa_IR
dc.contributor.authorاله‌دادیان, طاهرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:46:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:46:32Z
dc.date.available1399-07-08T23:46:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:46:32Z
dc.date.issued2007-05-22en_US
dc.date.issued1386-03-01fa_IR
dc.date.submitted2005-12-12en_US
dc.date.submitted1384-09-21fa_IR
dc.identifier.citationزمانی, بی‌بی عشرت, اله‌دادیان, طاهره. (1386). میزان رضایت دانشجویان از خدمات رایانه‌ای کتابخانه‌های علوم تربیتی و مرکزی دانشگاه اصفهان. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 18(1), 153-166.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0503
dc.identifier.issn2383-322X
dc.identifier.urihttp://nastinfo.nlai.ir/article_482.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/162234
dc.description.abstractرایانه‌ای کردن کتابخانه از یک‌سو، سرعت و دقت مورد تقاضای استفاده‌کنندگان و کارکنان کتابخانه را در ارائه خدمات تأمین می‌کند و از سوی دیگر، با کاهش یا حذف کارهای دستی و تکراری هزینه‌های اجرایی کتابخانه را در عصر کمبود منابع مالی پایین می‌آورد. پژوهش حاضر به‌منظور بررسی میزان رضایت دانشجویان از خدمات رایانه‌ای کتابخانه‌های علوم تربیتی و مرکزی دانشگاه اصفهان انجام شده است. روش تحقیق پیمایشی و جامعه آماری شامل دانشجویان مراجعه‌کننده به کتابخانه‌های علوم تربیتی و مرکزی دانشگاه اصفهان است. نمونه آماری نیز 100 نفر از دانشجویان مراجعه‌کننده به این کتابخانه‌ها هستند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه است. نتایج تحقیق نشان‌دهنده آن است که نگرش دانشجویان در مورد تأثیر رایانه بر ارائه خدمات کتابخانه‌ای مثبت بوده است. دسترسی آسان و سریع به منابع اطلاعاتی گوناگون از جمله امتیازات نظام‌های رایانه‌ای نسبت به نظام‌های سنتی است. البته تفاوت‌هایی در میزان رضایت دانشجویان در مقوله دسترس‌پذیری بین کتابخانه علوم تربیتی و مرکزی دیده می‌شود. در هر دو کتابخانه، نواقص و کاستی‌هایی در امکانات رایانه‌ای نظیر کمبود تعداد رایانه‌ها، نداشتن مهارت کافی برای استفاده از خدمات رایانه‌ای، کمبود امکانات مربوط به چاپ و تکثیر، روزآمد نشدن اطلاعات با وجود خدمات رایانه‌ای، کمبود امکانات مربوط به چاپ و تکثیر، روزآمد نشدن اطلاعات با وجود خدمات رایانه‌ای، و پایین بودن میزان همکاری‌های بین کتابخانه‌ای مشاهده می‌شود. در پایان مقاله، توصیه‌هایی در زمینه افزایش منابع رایانه‌ای، آموزش مراجعان، غنی و روزآمد کردن منابع، و تقویت و ترویج امانت بین کتابخانه‌ای ارائه شده است.fa_IR
dc.format.extent166
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherNational Library and Archives of Islamic Republic of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعاتfa_IR
dc.relation.ispartofNational Studies on Librarianship and Information Organizationen_US
dc.subjectکتابخانه دانشگاهیfa_IR
dc.subjectرضایتمندیfa_IR
dc.subjectنقش رایانه‌ها در کتابخانه‌های دانشگاهیfa_IR
dc.subjectدستیابی به اطلاعاتfa_IR
dc.subjectامکانات رایانه‌ایfa_IR
dc.titleمیزان رضایت دانشجویان از خدمات رایانه‌ای کتابخانه‌های علوم تربیتی و مرکزی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس تکنولوژی آموزشیfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue1
dc.citation.spage153
dc.citation.epage166


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد