بررسی میزان آشنایی و استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم کتابداری و اطلاعرسانی از مجلات لاتین مرتبط با رشته
(ندگان)پدیدآور
علیجانی, رحیمکرمی, نوراللهزراعتکار, ندانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف بررسی آشنایی و استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته کتابداری و اطلاعرسانی کشور از مجلات لاتین مرتبط با رشته انجام شد. روش تحقیق در این پژوهش، پیمایشی و ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه میباشد. تجزیه و تحلیل دادهها با روش آمار توصیفی و استنباطی و به کمک نرمافزار آماری اس.پی.اس.اس. انجام شد. نتایج پژوهش 50/5 درصد افراد نقش مجلات لاتین را در تبادل علم و اندیشه بسیار مهم میدانند. از نظر میزان استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی از نشریات لاتین 40/2 درصد با بیشترین میزان در مواقع مورد نیاز از مجلات لاتین رشته خود استفاده میکنند و در حقیقت زمان خاصی را برای استفاده از این مجلات مشخص نکردهاند. 51/4 درصد پاسخگویان از مجلات لاتین در جهت انجام پروژههای کلاسی استفاده میکنند. 38/7 درصد قالب الکترونیک مجلات را ترجیح دادهاند. بنابراین، تمایل دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم کتابداری به قالب الکترونیکی مجلات بیشتر است. همچنین 66/3 درصد از پاسخگویان فرمت پی.دی.اف را انتخاب نمودهاند. در مورد نحوه دسترسی جامعه مورد مطالعه، اشتراک دانشگاهی با 85/3 درصد رایجترین شکل دسترسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به نشریات لاتین میباشد.
کلید واژگان
علوم کتابداری و اطلاعرسانیدانشجویان تحصیلات تکمیلی
مجلات لاتین
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2009-08-231388-06-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی گروه کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه پیام نور شیرازکارشناس ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوری
کارشناس ارشد کتابداری و اطلاعرسانی مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و رفتاری
شاپا
2252-05032383-322X




