حریم خصوصی و بزنگاههای اخلاقی
(ندگان)پدیدآور
بدری, مهسانوع مدرک
Textمقاله ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله با تمرکز بر حریم خصوصی بهعنوان یکی از عناصر اخلاق رسانهای، به بزنگاههای اخلاقی در فضای مجازی پرداخته میشود. منظور از بزنگاههای اخلاقی، لحظة تصمیمگیری برای انتشار، لایک یا انتشار مجدد محتوای آنلاین است که یک چالش اخلاقی در خصوص افشای حریم خصوصی دیگران را در بردارد. با توجه به این که افشای حریم خصوصی افراد میتواند آسیبهای جبرانناپذیری بر افراد داشته باشد، لازم است همة کاربران بهمنظور ایجاد فضای آنلاین سالمتر نسبت به این بزنگاهها حساس باشند و به تأثیر احتمالی انتشار هر متن آنلاین، پیش از انتشار آن بیندیشند...
کلید واژگان
حریم خصوصی- بزنگاه اخلاقی- فضای مجازیشماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01




