ارزیابی کاربران از تالار رقومی کتابخانه ملی ایران: تأثیر قوانین و سیاستگذاریهای جاری بر رضایتمندی کاربران از خدمات ارائهشده
(ندگان)پدیدآور
لطیفی, مهریمیرحسینی, زهرهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: تعیین وضعیت استفاده و ارزیابی کاربران از تالار رقومی کتابخانه ملی و میزان رضایت آنها از خدمات ارائهشده با این فرض که قوانین و سیاستگذاریهای جاری بر رضایتمندی کاربران تأثیرگذار خواهد بود. روش/ رویکرد پژوهش:در این پیمایش از طریق پرسشنامه پژوهشگرساختهای که برمبنای مدل لایبکوال تدوین شده بود، نظرات 300 نفر از کاربران اینترنت در تالار رقومی کتابخانه ملی ایران گردآوری شد. یافتهها: بیش از 70% کاربران، پایین بودن سرعت جستجو را از معضلات اصلی دانستهاند و پس از آن، تعداد تجهیزات، سرعت اتصال به شبکه، و مشکل مربوط به انتقال اطلاعات را مطرح کردهاند. 64% کاربران مهارت کتابداران را در راهنمایی کاربران، متوسط به پایین ارزیابی کردهاند. نتیجهگیری: در مجموع، خدمات تالار رقومی به کاربران در حد متوسط ارزیابی شده است.قوانین جاری و سیاستگذاریهای کتابخانه رابطه معناداری با رضایتمندی کاربران ایجاد میکند.
کلید واژگان
رضایتمندیکاربران
تالار رقومی
کتابخانه ملی ایران
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2017-01-201395-11-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران شمالدانشیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال
شاپا
2252-05032383-322X




