ارزیابی کیفی وبگاههای کودکان و نوجوانان ایران با استفاده از مدل وب کیو.ای.ام.
(ندگان)پدیدآور
فرهادپور, محمدرضاخلفآبادی, راضیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: ارزیابی کیفی وبگاههای کودکان و نوجوانان ایران است.
روش/ رویکرد پژوهش: روش پژوهش پیمایشی است و با استفاده از سیاهه وارسی مبتنی بر استاندارد ایزو 1-9126 و مدل وب کیو.ای.ام. دادههای مورد نیاز 33 وبگاه گردآوری شده است.
یافتهها: وبگاههای کودکان و نوجوانان ایران از لحاظ "قابلیت استفاده" با میانگین 39/0 در وضعیت مطلوبی قرار ندارند، از لحاظ "قابلیت عملکرد" با میانگین 447/0 در وضعیت متوسط به پایین قرار دارند، و از لحاظ "قابلیت اطمینان" با میانگین 637/0 و "قابلیت کارآیی" با میانگین 732/0 گرچه در وضعیت بهتری قرار دارند، اما با وضعیت بسیار مطلوب فاصله دارند.
نتیجهگیری: وبگاههای کودکان و نوجوانان ایران از نظر رعایت الگوها و معیارهای کیفی وب کیو.ای.ام.، نمرهای پایینتر از حد متوسط دریافت کردهاند و بازنگری در طراحی و تدوین آنها را میطلبد.
کلیدواژهها: کودک و نوجوان، ایران، وبگاه، استاندارد ایزو 1-9126، مدل وب کیو.ای.ام.، ارزیابی کیفی
کلید واژگان
کودک و نوجوانایران
وبگاه
استاندارد ایزو 1-9126
مدل وب کیو.ای.ام
ارزیابی کیفی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانششناسی، مدیریت اطلاعات، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهوازدانشجوی کارشناسی ارشد گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان
شاپا
2252-05032383-322X




