برونسپاری فعالیتهای کتابخانهای در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران: تأثیرات بر بهبود عملکرد و چالشهای فرارو
(ندگان)پدیدآور
نشاط, نرگسباغی کشتان, معصومهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: ارزیابی برونسپاری فعالیتهای کتابخانهای و نقش آن در بهبود عملکرد کتابخانه ملی ایران. روش/ رویکرد پژوهش: پیمایشی از نوع کاربردی. جامعه آماری شامل تمام مدیران و کارکنان کتابخانه ملی در ادارات کل پردازش (فهرستنویسی)، فراهمآوری، اطلاعرسانی؛ و مالی استت که بهنوعی درگیر فعالیتهای برونسپاری بودهاند. برای این منظور، پرسشنامهای طراحی و میان 173 نفر توزیع شد و در نهایت چهار مؤلفه اثربخشی، کارایی، کمیّت، و کیفیت در 128 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: برونسپاری در حد کمی بر اثربخشی فعالیتها، در حد متوسط بر کارآیی و بر کمیّت خدمات، و در حد اندکی بر کیفیت فعالیتهای کتابخانهای تأثیرگذار بوده است. نتیجهگیری: برونسپاری در حد کمی بر عملکرد بهینه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مؤثر بوده است.
کلید واژگان
برونسپاریخدمات کتابداری
کمیّت خدمات
کیفیت خدمات
اثربخشی خدمات
کارآیی خدمات
کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2014-11-221393-09-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
دانشیار و مدیر گروه پژوهشهای توسعهای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایرانرئیس گروه واسپاری و ثبت آثار سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
شاپا
2252-05032383-322X
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
تحلیل شکاف در خدمات ارتباطات ماهوارهای
محمدی, لیلا؛ سجودی, پروین؛ بد, محمد؛ شیخ زاده, سعید (پژوهشگاه هوافضا و انجمن هوافضای ایران، شماره ثبت مجوز نشریه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 82946 مورخ 1397/07/02, 2023-12-22)با توجه به تنوع جغرافیایی کشور و الزام برای بالا بردن ضرایب اطمینان و نفوذ دسترسی و همچنین به دلیل نیازمندیهای خدمات آینده و در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی، استفاده از ارتباطات ماهوارهای امری اجتنابناپذیر است. در حال حاضر ...
-
امکانسنجی ارائه خدمات مرجع دیجیتالی مشارکتی در کتابخانههای مرکزی دانشگاههای سطح یک ایران
سابقی, سحر؛ نجفقلی نژاد, اعظم (2023-11-22)هدف: پژوهش حاضر با هدف امکانسنجی ارائه خدمات مرجع دیجیتالی مشارکتی در کتابخانههای مرکزی دانشگاههای سطح یک ایران انجام شد.روششناسی: این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی پیمایشی است. جامعه پژوهش شامل مدیران ...
-
بررسی کیفیت خدمات بانک پارسیان در استان همدان از دیدگاه مشتریان
حسینی, سید حیدر؛ سهرابی, علی اکبر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2013-11-22)هدف اصلی این پژوهش، بررسی کیفیت خدمات بانک پارسیان استان همدان از دیدگاه مشتریان است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی ـ پیمایشی است. جامعۀ آماری شامل همۀ مشتریانی است که در تمام شعب بانک پارسیان حسابهای ...




