بررسی فعالیتهای انگیزشی مطالعه در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تهران از دیدگاه مربیان
(ندگان)پدیدآور
قنبرپور, مریماباذری, زهرانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین «فعالیتهای انگیزشی مطالعه در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»، از طریق بررسی نظرات مربیان در سطح مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرتهران، از فروردین 1387 تا پایان تیر 1387، انجام شده است. روش تحقیق، پیمایشی- توصیفی است. نتایج حاصل از پژوهش حاکی از آن است که 2/73 درصد مربیان کانون معتقدند انجام فعالیتهای عام فرهنگی بیشترین تأثیر را بر ایجاد انگیزة مطالعه در بین کودکان و نوجوانان دارد. فعالیتهای هنری با 5/37 درصد در رتبة دوم، و فعالیتهای ادبی با 7/27 درصد در رتبة سوم تأثیرگذاری بر ایجاد انگیزة مطالعه در کودکان و نوجوانان قرار دارند. از دید مربیان کانون، گروههای سنی «الف» علاقة خاصی به فعالیتهای خاص هنری دارند. گروه سنی «ب» تمایل زیادی به فعالیتهای عام فرهنگی و خاص هنری و اسلامی دارند. گروه سنی «ج» بیشترین علاقه را، در مقایسه با سایر گروهها، به فعالیتهای فرهنگی، ادبی، علمی، و اسلامی دارند. گروه سنی «د» به فعالیتهای خاص ادبی و علمی بیش از فعالیتهای هنری، فرهنگی، و اسلامی علاقه دارند. گروه سنی «ه» در مقایسه با سایر گروهها، کمترین میزان علاقه را به فعالیتهای خاص هنری داشته و به فعالیتهای ادبی و علمی علاقة بیشتری دارند.
کلید واژگان
انگیزشمطالعه
کودکان و نوجوانان
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
انگیزة مطالعه
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2010-05-221389-03-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد کتابداری و اطلاعرسانی کتابخانة مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرجعضو هیئت علمی گروه کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
شاپا
2252-05032383-322X




