بررسی تأثیر اجرای برنامههای آموزش استفاده از کتابخانه بر توانایی استفاده از کتابخانه در بین دانشجویان دورة تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
(ندگان)پدیدآور
بیرانوند, علیافشار زنجانی, ابراهیمبخشی, بهارهمحمدنژاد گنجی, علیرضابیرانوند, بهمننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این تحقیق با هدف دستیابی به میزان تأثیر اجرای برنامههای آموزش استفاده از کتابخانه در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران در سال تحصیلی 86- 1385 انجام شده است.آزمودنیهای این تحقیق از بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتههای غیرکتابداری موجود در دانشگاه بهصورت تصادفی انتخاب شدهاند. یک گروه از آزمودنیها با کمک بروشور و گروه دیگر از طریق حضور در کلاس آموزش داده شدهاند. سپس هر گروه با گروه گواه خود مقایسه شده و در انتها هردو گروه، پسآزمون نیز با یکدیگر مقایسه شدهاند تا میزان اثربخشی آنها با یکدیگر مقایسه شود. نتایج بهدست آمده حاکی از مؤثر بودن آموزشهای ارائه شده میباشد. و در بین دو روش آموزشی بروشور و کلاسی، در 12 مورد آموزش کلاسی برتری معناداری نسبت به روش آموزشی از طریق بروشور داشته است، در موارد دیگر یا تفاوت معنادار نبوده و یا تفاوت وجود نداشته است. از میان 34 نکتة آموزش داده شده، تفاوت پسآزمونها با پیشآزمونها در روش دورة آموزش کلاسی در 18 مفهوم و در روش آموزشی بروشور در 15 مفهوم معنادار بوده است.
کلید واژگان
آموزش استفاده از کتابخانهکتابخانه دانشگاهی
دانشجویان تحصیلات تکمیلی
دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات.آموزش کلاسی
بروشور آموزشی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2010-05-221389-03-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نورعضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان
دانشجوی دکتری علوم ارتباطات و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد دماوند
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد دماوند
کارشناس زبان و ادبیات فارسی
شاپا
2252-05032383-322X




