ویژگیهای رسانههای نوین و الگوهای ارتباطی
(ندگان)پدیدآور
بابایی, محمودفهیمیفر, سپیدهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: شناسایی ویژگیهای رسانههای نوین و ترسیم الگوهای ارتباطی در آنها و شکاف آنها با رسانههای قدیمیتر
روش/ رویکرد پژوهش: بررسی متون کتابخانهای
یافتهها: الگوهای ارتباطی رسانههای نوین به سمت احیای روشهای انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط در دوران گذشته و ارتباط میانفردی سوق یافته است.
نتیجهگیری: با پیشرفت فناوریهای جدید احساس برقراری ارتباط بهصورت میانفردی کاملاً شبیهسازی خواهد شد. پیشرفتهای حوزههای زیرساختی، سختافزاری، و نرمافزاری موجب تکامل کیفیت ارتباطات در عرصه ارتباطات شده است. این روند نهتنها وضعیت انتقال پیام یکطرفه را در رسانه تغییر داد، بلکه از تعاملهای مبتنی بر پیامهای متنی عبور کرد و رسانه نوین، خود را در شکل کامل چندرسانهای- تعاملی به رخ کشید.
کلید واژگان
رسانه نوینالگوهای ارتباط
انتقال اطلاعات
وبلاگ
محتوای دیجیتالی
دروازهبانان اطلاعاتی
منحنی پذیرش
نظریه تمتع و تلذذ
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2014-02-201392-12-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایراندانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه تهران
شاپا
2252-05032383-322X




