مقایسه سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی با دانشجویان کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات در دانشگاه تهران
(ندگان)پدیدآور
نیکنام وظیفه, مهردادخسروی, فریبرزطالبی, سهیلانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: تشخیص اختلاف بین سواداطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، و دانشجویان رشته فناوری اطلاعات دانشگاه تهران است. روش/ رویکرد پژوهش: پیمایشی - تحلیلی از نوع کاربردی یافتهها: میزان آشنایی و مهارت دانشجویان هردو رشته در تمام زمینههای مورد بررسی، شامل: میزان مهارت در استفاده از ابزارهای جستوجو و بازیابی اطلاعات، میزان آشنایی با منابع اطلاعاتی مرتبط با رشته تحصیلی، میزان مهارت در ارزیابی منابع اطلاعاتی، میزان آشنایی با مسائل اخلاقی مربوط به اطلاعات، میزان مهارت در استفاده از خدمات و قابلیتهای اینترنت، و میزان آشنایی با زبان انگلیسی درحد بالایی قرار دارد. نتیجهگیری: هر دو فرضیه پژوهش رد، و مشخص شد برخلاف یافتههای بختیارزاده، بین میزان سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران و جنسیت آنان اختلاف معنیدار وجود ندارد.
کلید واژگان
بررسی تطبیقیسواد اطلاعاتی
دانشجویان کارشناسی ارشد
کتابداری و اطلاعرسانی
فناوریاطلاعات
دانشگاه تهران
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-05-221393-03-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
استادیار کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایراناستادیار کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران
کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه شهید بهشتی
شاپا
2252-05032383-322X




