مرور دوره 27, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
فراتحلیل مطالعات حوزه پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-05-21)هدف: فراتحلیل مطالعات حوزه پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران با کمک روشهای آماری فراتحلیل. روش/ رویکرد پژوهش: پژوهش بهروش فراتحلیل انجام شده است. در مجموع، 25 پژوهش دارای ...
-
انعکاس مفاهیم "علم اطلاعات و دانششناسی" در درسنامههای دوره ابتدایی
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-05-21)هدف: بررسی میزان انعکاس مفاهیم حوزه علم اطلاعات و دانششناسی در درسنامههای دوره ابتدایی. روش/ رویکرد پژوهش: این پژوهش از نوع کاربردی است که با استفاده از روش تحلیل محتوای کمّی صورت ...
-
منطق ریاضی برتراند راسل و دلالتهای آن در سازماندهی اطلاعات و سازههای موضوعی آن
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-05-21)هدف: مطالعه دلالتهای منطق ریاضی برتراند راسل در طراحی نظامهای سازماندهی اطلاعات. روش/ رویکرد:از حیث گردآوری دادهها، تاریخی و از نظر نوع، تحلیلی و از نظر هدف، کاربردی است و بهروش ...
-
مصاحبه: عبور کتابخانه ملی از گذرگاه فرهنگ و توسعة فرهنگی (مصاحبه با تنی چند از خبرگان کتابخانه ملی)
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-05-21)هدف: سند چشمانداز بیستساله که با رویکرد توسعه همهجانبه، بهعنوان معتبرترین سند راهبردی کشور، تهیه شده بیانگر آن است که فرهنگ، بهعنوان وجهی مستقل از سایر وجوه دیگر، در این سند اهمیتی خاص یافته بهگونهای ...
-
ارزیابی چکیدههای انگلیسی رسالههای دکترای علم اطلاعات و دانششناسی براساس دیدگاه زبانشناختی
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-05-21)هدف: ارزیابی و تعیین میزان انطباق ترجمه چکیدههای فارسی با انگلیسی در رسالههای دکترای علم اطلاعات و دانششناسی از جنبه چگونگی ساخت و پردازش جملات انگلیسی. روش/ رویکرد پژوهش: ...
-
جایگاه ابعاد و مؤلفههای فرهنگ مطالعه در درسنامههای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-05-21)هدف: تحلیل جایگاه ابعاد و مؤلفههای فرهنگ مطالعه در درسنامههای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی ایران. روش/ رویکرد پژوهش: پژوهش بهروش تحلیل محتوا و از نوع کاربردی است. جامعه آماری، ...
-
وضعیت پیشینههای کتابشناختی پیایندهای فارسی در فهرست کتابخانه ملی ایران
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-05-21)هدف: شناسایی وضعیت پیشینههای کتابشناختی پیایندهای فارسی در فهرست کتابخانه ملی ایران از نظر سطح، صحت اطلاعات ذخیرهشده، و نوع اشتباه در ورود اطلاعات این پیشینهها. روش/ رویکرد پژوهش: ...
-
پستمدرنیسم و فراهمآوری و مدیریت مجموعه
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-05-21)هدف: هدف این پژوهش بررسی مؤلفههای جدید پستمدرن و تأثیر آنها بر فرایند فراهمآوری و مدیریت مجموعه در کتابخانهها و مراکز اطلاعاتی است. روش/ رویکرد پژوهش: روش پژوهش سندی- تحلیلی ...
-
کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران: بایدها و نبایدها (مقایسهای بینالمللی)
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-05-21)هدف: مطالعه تطبیقی کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران با کتابخانههای مشابه در جهان به قصد دستیابی به نقاط قوت و مشکلات و کاستیهای احتمالی و ارائه راهکارهایی برای بهبود. روش/ رویکرد ...
-
راهبردها و برنامه عملیاتی نظام مدیریت پژوهشی در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی (نمونهپژوهی: سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی)
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-05-21)هدف: شناسایی و ارائه راهبردهای پژوهشی مناسب در نظام مدیریت پژوهشی در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی با تأکید بر سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز آستان قدس رضوی. روش/ رویکرد پژوهش: ...



