• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای نوین آموزشی
    • دوره 12, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای نوین آموزشی
    • دوره 12, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی تئاتر درسی در افزایش مهارت‌های اجتماعی و یادگیری دروس پایه در دانش‌آموزان ابتدایی

    (ندگان)پدیدآور
    رجبی, سورانعلی مرادی, خدیجه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    356.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، تعیین اثربخشی تئاتر درسی در افزایش مهارت‌های اجتماعی و یادگیری دروس پایه در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است. روش تحقیق نیمه­آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل بوده است. نمونة پژوهش، 63 دانش‌آموز دختر پایة چهارم مقطع ابتدایی شهرستان قشم است که در دو کلاس منتخب به شکل تصادفی، انتخاب شده­اند و به تصادف یکی از کلاس‌ها برای گروه آزمایش و کلاس بعدی برای گروه شاهد در نظر گرفته شد. گروه آزمایش به مدت 10جلسة 45دقیقه‌ای در تئاتر درسی مشارکت داشت. ابزار جمع­آوری اطلاعات شامل مقیاس مهارت‌های اجتماعی و آزمون­های املا، خواندن و ریاضیات بوده است. نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیره (مانکوا) نشان می­دهد تئاتر درسی در افزایش مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دختر اثر معنی‌دار دارد (001/0>P). همچنین تئاتر درسی در افزایش یادگیری خواندن و نوشتن دانش‌آموزان دختر اثر معنی‌دار دارد (001/0>P)؛ اما بر یادگیری درس ریاضی اثرمعنی‌داری نداشت. این تحقیق نشان می­دهد تئاتر درسی هم بر افزایش مهارت‌های اجتماعی و هم بر بهبود عملکرد درسی دانش‌آموزان دختر پایة چهارم ابتدایی اثربخش است.
    کلید واژگان
    تئأتر درسی
    مهارت اجتماعی
    یادگیری
    عملکرد درسی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه روان شناسی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
    کارشناس ارشد روان شناسی عمومی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران

    شاپا
    2476-3608
    2423-6780
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nea.2018.95583.0
    http://nea.ui.ac.ir/article_22606.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160238

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب