نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorواعظی, مظفر الدینfa_IR
dc.contributor.authorمزاری, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorخباره, کبریfa_IR
dc.contributor.authorمقدم‌زاده, علیfa_IR
dc.contributor.authorشالباف, عذراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:41:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:41:08Z
dc.date.available1399-07-08T23:41:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:41:08Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-26en_US
dc.date.submitted1395-09-06fa_IR
dc.identifier.citationواعظی, مظفر الدین, مزاری, ابراهیم, خباره, کبری, مقدم‌زاده, علی, شالباف, عذرا. (1394). تحلیل عاملی استـراتژی‌های خـودرهبری و رابطه آن‌ها با عملکرد تحصیلی دانشجویان(مورد: دانشجویان دانشکده علوم و ادبیات دانشگاه بیرجند). رویکردهای نوین آموزشی, 10(2), 1-20.fa_IR
dc.identifier.issn2476-3608
dc.identifier.issn2423-6780
dc.identifier.urihttp://nea.ui.ac.ir/article_20902.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160201
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف مدل‌یابی عاملی استراتژی‌های خودرهبری و رابطه آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده‌های علوم و ادبیات دانشگاه بیرجند انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که با استفاده از فرمول نمونه‌گیری کوکران، حجم نمونه به تعداد351 نفر از دانشجویان تعیین و روش نمونه‌گیری طبقه‌ای با اختصاص متناسب برای انتخاب نمونه  استفاده شد. در این پژوهش، از پرسشنامه خودرهبری نک و هاگتون(2002) با پایایی (80/0=α) استفاده شد. تحلیل عاملی اکتشافی به روش مؤلفه‌های اصلی (PC) نشان داد، دانشجویان شش استراتژی خودرهبری، شامل: تمرکز بر پاداش‌های طبیعی و هدف‌گذاری شخصی(66/0=α)، تجسم عملکرد موفق (59/0=α)، خودتنبیهی(56/0=α)، خودگفتگویی(73/0=α)، خودراهنمایی(69/0=α) و خودپاداش‌دهی (71/0=α) را استفاده می‌کنند. تحلیل همبستگی نیز نشان داد، میان به‌کارگیری استراتژی‌های خودرهبری و عملکرد تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت(25/r=0) و معنی‌داری وجود دارد(0.01p<). نتایج رگرسیون همزمان نشان داد از میان استراتژی های خودرهبری، خودگفتگویی(20(β=،  خودپاداش‌‌دهی(21(β= و خودتنبیهی(33(β= با عملکرد تحصیلی دانشجویان همبستگی چندگانه معنی‌داری داشته است.fa_IR
dc.format.extent690
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofرویکردهای نوین آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofNew Educational Approaches  en_US
dc.subjectاستراتژی‌های خودرهبریfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectدانشگاه بیرجندfa_IR
dc.titleتحلیل عاملی استـراتژی‌های خـودرهبری و رابطه آن‌ها با عملکرد تحصیلی دانشجویان(مورد: دانشجویان دانشکده علوم و ادبیات دانشگاه بیرجند)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد