| dc.contributor.author | واعظی, مظفر الدین | fa_IR |
| dc.contributor.author | مزاری, ابراهیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | خباره, کبری | fa_IR |
| dc.contributor.author | مقدمزاده, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | شالباف, عذرا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:41:08Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:41:08Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T23:41:08Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T23:41:08Z | |
| dc.date.issued | 2016-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-11-26 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-09-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | واعظی, مظفر الدین, مزاری, ابراهیم, خباره, کبری, مقدمزاده, علی, شالباف, عذرا. (1394). تحلیل عاملی استـراتژیهای خـودرهبری و رابطه آنها با عملکرد تحصیلی دانشجویان(مورد: دانشجویان دانشکده علوم و ادبیات دانشگاه بیرجند). رویکردهای نوین آموزشی, 10(2), 1-20. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-3608 | |
| dc.identifier.issn | 2423-6780 | |
| dc.identifier.uri | http://nea.ui.ac.ir/article_20902.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160201 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف مدلیابی عاملی استراتژیهای خودرهبری و رابطه آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکدههای علوم و ادبیات دانشگاه بیرجند انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران، حجم نمونه به تعداد351 نفر از دانشجویان تعیین و روش نمونهگیری طبقهای با اختصاص متناسب برای انتخاب نمونه استفاده شد. در این پژوهش، از پرسشنامه خودرهبری نک و هاگتون(2002) با پایایی (80/0=α) استفاده شد. تحلیل عاملی اکتشافی به روش مؤلفههای اصلی (PC) نشان داد، دانشجویان شش استراتژی خودرهبری، شامل: تمرکز بر پاداشهای طبیعی و هدفگذاری شخصی(66/0=α)، تجسم عملکرد موفق (59/0=α)، خودتنبیهی(56/0=α)، خودگفتگویی(73/0=α)، خودراهنمایی(69/0=α) و خودپاداشدهی (71/0=α) را استفاده میکنند. تحلیل همبستگی نیز نشان داد، میان بهکارگیری استراتژیهای خودرهبری و عملکرد تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت(25/r=0) و معنیداری وجود دارد(0.01p<). نتایج رگرسیون همزمان نشان داد از میان استراتژی های خودرهبری، خودگفتگویی(20(β=، خودپاداشدهی(21(β= و خودتنبیهی(33(β= با عملکرد تحصیلی دانشجویان همبستگی چندگانه معنیداری داشته است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 690 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Isfahan | en_US |
| dc.relation.ispartof | رویکردهای نوین آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | New Educational Approaches | en_US |
| dc.subject | استراتژیهای خودرهبری | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه بیرجند | fa_IR |
| dc.title | تحلیل عاملی استـراتژیهای خـودرهبری و رابطه آنها با عملکرد تحصیلی دانشجویان(مورد: دانشجویان دانشکده علوم و ادبیات دانشگاه بیرجند) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه تهران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 20 | |