• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای نوین آموزشی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای نوین آموزشی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    چیستی، خاستگاهها و مبانی نظری ‌پژوهش ترکیبی

    (ندگان)پدیدآور
    شریفیان, فریدون
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    481.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش در قلمرو علوم تربیتی و رفتاری به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود. روشهای کمّی در طراحی و اجرای پژوهش، شناخته شده و رایج است. روشهای کیفی نیز با عنایت به آثار منتشر شده، مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. در سالهای اخیر، پژوهش ترکیبی در عرصه پژوهش‌های تربیتی و رفتاری مطرح شده است. با توجه به مباحث مختلفی که در جانبداری و مخالفت با این نوع پژوهش مطرح است، در این مقاله ریشه‌ها و مبانی نظری پژوهش ترکیبی مورد بحث قرار گرفته است. پس از مقدمه، چیستی پژوهش ترکیبی توضیح داده شده است. در ادامه، پیشینه تاریخی آن ذکر و دیدگاههای مخالف پژوهش ترکیبی تشریح شده است. در قسمت بعد، زیربنای فلسفی پژوهش ترکیبی مطرح گردیده و به منظور آنکه خوانندگان مقاله با وضعیت این پژوهش در کشور آشنا شوند، دیدگاههای مطرح پیرامون پژوهش ترکیبی در ایران مورد توجه قرار گرفته است. در پایان، ضمن اشاره به مزایا و محدودیتهای پژوهش ترکیبی، از مباحث نتیجه‌گیری شده است.
    کلید واژگان
    : پژوهش ترکیبی
    پژوهش تک‌روشی
    موقعیت‌گرایان
    عمل‌گرایان

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2008-03-20
    1387-01-01
    ناشر
    معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2476-3608
    2423-6780
    URI
    http://nea.ui.ac.ir/article_19090.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160148

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب