• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای نوین آموزشی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای نوین آموزشی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه بین قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در شهر اصفهان

    (ندگان)پدیدآور
    مهاجری, مژدهشریف, مصطفیمهاجری, احمد
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش‌ حاضر با هدف رابطه بین قابلیت‌های حرفه‌ای‌معلمان دوره ابتدایی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در شهر اصفهان بر مبنای مدل قابلیت حرفه‌ای کبک کانادا انجام و شش مؤلفه قابلیت حرفه‌ای نقد و تفسیر دانش و فرهنگ، توانایی بیان، ارزشیابی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مشارکت در توسعه حرفه‌ای و اخلاق حرفه‌ای بررسی شده است. جامعه آماری شامل 162 نفر از معلمان ناحیه‌های یک، سه و چهار اصفهان در سال 1390 بوده است که به صورت تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم انتخاب شده‌اند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته با ضریب پایایی 92/0 و میانگین معدل کل دانش‌آموزان و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار spss وamos  استفاده شده است. نتایج نشان ‌داده است، رابطه معنا‌داری بین قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان در شش مؤلفه با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان وجود دارد. شش مؤلفه 48/0از تغییرات عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان را می‌توانند پیش‌بینی‌کنند. مقایسه بین قابلیت حرفه‌ای معلمان نشان داده است، معلمان با مدرک فوق‌لیسانس، سابقه خدمت زیر10 سال و در پایه چهارم از قابلیت حرفه‌ای بیشتری برخوردارند. دانش‌آموزان معلمان فوق لیسانس از عملکرد تحصیلی بیشتری برخوردارند.
    کلید واژگان
    قابلیت‌‌حرفه‌ای معلمان
    توسعه‌ حرفه‌ای
    اخلاق حرفه‌ای
    عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-03-20
    1391-01-01
    ناشر
    معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه اصفهان و عضو باشگاه پژوهشگران جوان
    دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
    کارشناس اداره کل آموزش و پرورش استان فارس

    شاپا
    2476-3608
    2423-6780
    URI
    http://nea.ui.ac.ir/article_19073.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160131

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب