• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای نوین آموزشی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای نوین آموزشی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی و پایداری تأثیر استفادهاز چندرسانهایها بر خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی سال اول دبیرستان

    (ندگان)پدیدآور
    زمانی, بی بی عشرتسعیدی, ذوالفقارعابدی, احمد
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی و پایداری تأثیر استفاده‌‌از چندرسانه‌ای‌ها بر میزان خودتنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش‌آموزان دختر سال اول دبیرستان‌های دولتی ایذه‌‌انجام گرفت. روش پژوهش آزمایشی بود. در این پژوهش 40 نفر از دانش‌آموزان پایة اول دبیرستان‌های دولتی، با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند و به روش تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. برای جمع‌آوری داده‌ها از آزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته و پرسشنامة خود تنظیمی بوفارد، برای پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری در دو گروه کنترل و آزمایش استفاده شد. گروه آزمایش 9 هفته درس ریاضی را با استفاده‌‌از چندرسانه‌ای‌ها و گروه کنترل درس ریاضی را به روش سنتی آموزش دیدند. پس از آموزش، هر دو گروه ‌‌از نظر میزان خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی آزمون شدند. آزمون پیگیری به فاصلة دو ماه پس از آموزش برای هر دو گروه ‌‌انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که پس از آموزش تفاوت معناداری در خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی گروه ‌‌آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل ایجاد شد0.001) ≤. (p گروه ‌‌آزمایشی، دو ماه پس از آموزش نیز برتری خود را حفظ کردند. بنابراین، نتایج این پژوهش در راستای سایر پژوهش‌های انجام شده، بیانگر نقش مثبت استفاده ‌‌از چندرسانه‌‌ای‌ها در پایداری عملکرد تحصیلی و یادگیری خود تنظیم بود
    کلید واژگان
    یادگیری خودتنظیم
    چند رسانهایها
    عملکرد تحصیلی
    درس ریاضی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2011-04-21
    1390-02-01
    ناشر
    معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
    کارشناسی ارشد برنامهریزی آموزشی
    استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2476-3608
    2423-6780
    URI
    http://nea.ui.ac.ir/article_19065.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160123

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب