دوره 9, شماره 30
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تجلی نمادها در قالی ارمنیباف ایران
(دانشگاه شاهد, 2014-06-22)ارمنیباف در فرششناسی ایران قالی ایرانی است که از زمان سکونت ارمنیان در ایرانِ عهد صفوی بهدست ایرانیان ارمنی، در مناطقی از ایران، با حفظ ویژگیهای اصیل قالی ایرانی، و متأثر از فرهنگ قالیبافی ارمنستانِ قدیم، بافته میشد. ...
-
مطالعۀ سیر تحول نقشپردازی، اسلوب بافت و رنگآمیزی در دستبافتهای عرب چرپانلو
(دانشگاه شاهد, 2014-06-22)تیرۀ عشایری عرب چرپانلو، که از روزگار قدیم در قُنقُری و دهبید در منطقۀ فارس ییلاق داشته است و در یکصد سال اخیر بهسبب مجاورت با قشقاییها در سرحد چهاردانگه به طایفۀ ششبلوکی از ایل قشقایی پیوسته، دارای سنت فرشبافی ...
-
شیوههای اجرایی و سیر تحولات تزئینات گچی معماری ایران در قرون هفتم تا نهم هجری قمری
(دانشگاه شاهد, 2014-06-22)قرون هفتم تا نهم هجری قمری از دورههای مهم تاریخ هنر ایران است که در آن بسیاری از هنرها به پشتوانه دوران قبل از خود (سلجوقیان و خوارزمشاهیان) دستخوش تحولات چشمگیری شدهاند. یکی از هنرهایی که در این دوره بسیار مورد توجه ...
-
پژوهشی پیرامون بنیانهای معنایی قاب در هنر ایران قبل از اسلام
(دانشگاه شاهد, 2014-06-22)قاب، بهعنوان عنصری تأثیرگذار در هنر ایرانی، در کهنترین آثار بهجایمانده از هنر ایران مجال بروز پیدا کرده و در دورههای بعد نیز با جلوههای متنوعی در هنر ایرانی تداوم داشته است. نقش قاب بهعنوان عنصری معنوی در ایجاد حریمی ...
-
نقش خیر و شر در شخصیتهای آثار حسین قوللر آقاسی
(دانشگاه شاهد, 2014-06-22)حسین قوللر آقاسی با احترام به باورهای مردم، تأکید بر جنبههای اخلاقی خیر و شر و حفظ سجایای انسانی متأثر از حوادث عاشورایی، زندگی ائمۀ اطهار(ع)، داستانهای شاهنامۀ فردوسی، و توصیف مفاهیم معنوی، با بیانی ساده، رسا و ...



