دوره 8, شماره 25
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تأثیر ایدئولوژی و تفکر سیاسی در بهکارگیری عناصر تصویری در آثار نقاشی انقلاب اسلامی
(دانشگاه شاهد, 2013-03-21)انقلاب اسلامی با آرمانهای دینی و مذهبی در سال ۱۳۵۷شکل گرفت. در این میان، هنرمندان نیز همچون دیگر آحاد جامعه سعی داشتند نقش خود را در این انقلاب ایفا کنند وبا توجه به احساس مسئولیت و تعهد خود به این حرکت عظیم مردمی دست به ...
-
ویژگیهای حروفنگاری فارسی در طراحی اعلان در گرافیک ایران
(دانشگاه شاهد, 2013-03-21)طراحی اعلان در ایران و دیگر کشورهای جهان یکی از شاخههای مهم در عرصۀ ارتباطات تصویری است و در واقع بیان هدایتگر در قالب زبان اشارتگر در این عرصه است. همجواری دو عنصر «تصویر» و «حروف» بهعنوان رسالت بصری در اعلان دارای ...
-
مقایسۀ تطبیقی شیوۀ خط خوشنویسان تأثیرگذار در تولید نرمافزارهای خوشنویسی با شیوههای رایج در خط نستعلیق (شیوۀ کلهر و میرعماد) و خط ثلث (شیوۀ ترکی و عربی)
(دانشگاه شاهد, 2013-03-21)درک جایگاه هنر خوشنویسی در عرصۀ تکنولوژی از اهمیت زیادی برخوردار است. نرمافزارهای خوشنویسی یکی از بسترهای نوین در عرصۀ خوشنویسی محسوب میشوند و بهدلیل قابلیتشان در نگارش خطوط نستعلیق و ثلث درک اهمیت این هنر ازنظر شناخت ...
-
شناسایی و طبقهبندی نقش درخت واقواق در فرشهای سدههای دهم تا سیزدهم هجری ایران
(دانشگاه شاهد, 2013-03-21)نقشمایۀ درخت سخنگو یا درخت واقواق، که در داستانها و افسانههای سرزمینهای گوناگون ریشه دارد، به اشکال مختلفی بر آثار هنری نمایان شده است. این نقش سرچشمۀ پیدایش نقوش تزیینی واق است که ترکیبی از سر جانداران طبیعی یا تخیلی ...
-
تجلی تفکرات شیعی در نوشتار انگشتریهای عصر قاجار
(دانشگاه شاهد, 2013-03-21)انگشترها، علاوهبر جنبههای زینتی، کاربردهای آیینی و اعتقادی نیز دارند. در فرهنگ اسلامی و ایرانی، به انگشترها و نقوش حکشده روی آنها اهمیت بسیار داده شده و در دست داشتن انواعی از آنها مورد تأیید و تأکید علمای دین قرار ...



