نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشاه بندرزاده, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorنبوی زاده, فروغfa_IR
dc.contributor.authorاسلمی, سپیدهfa_IR
dc.contributor.authorخواجه, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:35:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:35:52Z
dc.date.available1399-07-08T23:35:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:35:52Z
dc.date.issued2020-08-22en_US
dc.date.issued1399-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-11-10en_US
dc.date.submitted1398-08-19fa_IR
dc.identifier.citationشاه بندرزاده, حمید, نبوی زاده, فروغ, اسلمی, سپیده, خواجه, فاطمه. (1399). کاربرد نقشة شناختی فازی در شناسایی شاخص‌های مؤثر در حوزة بازاریابی جهانی. تحقیقات بازاریابی نوین, 10(2), 85-104. doi: 10.22108/nmrj.2020.119978.1939fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.119978.1939
dc.identifier.urihttp://nmrj.ui.ac.ir/article_24970.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158297
dc.description.abstractبی‌شک حرکت به سوی جهانی‌شدن به‌سرعت در حال رشد است و تجارت جهانی و بازارهای کشورهای مختلف روزبه‌روز خود را در پهنة دهکدة جهانی در محیطی پرشور می‌یابند. با اینکه ورود به بازار جهانی چالش‌های خاص خود را دارد؛ حضور در آن مزایای گسترده‌ای دربر خواهد داشت؛ که خود فرصت‌های مناسبی را برای بازرگانی و توسعة کسب‌وکارها ایجاد می‌کند. در این چالش بزرگ، مدیران شرکت‌ها ملزم به شناخت شاخص‌ و راهبرد بازاریابی جهانی در جهت مدیریت و کنترل آن خواهند بود. واضح است مدیران هوشمند از این فرصتی که در پهنة جهان برایشان اتفاق می‌فتد، نباید گذرا عبور کنند. در این پژوهش، با مطالعة پیشینة پژوهشی، شاخص‌های مؤثر بر استراتژی بازاریابی جهانی شناخته شد و پس از ایجاد فهرست و صحه‌گذاری متخصصان، شاخص‌های مربوطه انتخاب شد. در گام بعد، با استفاده از پرسشنامه، مصاحبه و منطق فازی، ماتریس نفوذپذیری شاخص‌ها به دست آمد؛ سپس با استفاده از روش نقشة شناختی فازی ماتریس به‌دست‌آمده تحلیل شد. بنابر نتایج، به‌ترتیب موقعیت بازار محصول، تنوّع محصول و کیفیت بیشترین میزان تعامل را با دیگر شاخص‌ها دارند؛ بنابراین مدیران این حوزه هنگام تصمیم‌گیری باید این شاخص‌ها را مورد توجه بیشتری قرار دهند. همچنین، مسیرهای شناخته‌شده در این پژوهش، طبق قاعدة تئوری سیستم‌ها هم‌پایانی منظمی را نمایش داده ‌است. پس از بررسی آنها سه عنصر نفوذگذار بر سیاست های مدیریت بازاریابی جهانی استفاده از تجرب بین المللی شرکت، کاهش خدمات پاس از فروش از طریق تولید محصول باکیفیت و سلاست و الزامات قانونی را به مدیران این حوزه معرفی می کند.fa_IR
dc.format.extent1800
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.119978.1939
dc.subjectبازاریابی جهانیfa_IR
dc.subjectاستراتژی بازاریابی جهانیfa_IR
dc.subjectتجارت جهانیfa_IR
dc.subjectنقشة شناختی فازی. ‏fa_IR
dc.titleکاربرد نقشة شناختی فازی در شناسایی شاخص‌های مؤثر در حوزة بازاریابی جهانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2
dc.citation.spage85
dc.citation.epage104


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد