• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل شخصیت برند خرده‌فروش مبتنی بر ارزش‌های تجربی در بازاریابی

    (ندگان)پدیدآور
    خدامی, سهیلااصانلو, بهاره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    786.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اهمیت مفهوم شخصیت برند خرد­ه­فروش مهم و انکارنشدنی است. محققان و متخصصان حوزة بازاریابی بر این باورند که خرده­فروش­ها مانند افراد و برند محصولات، شخصیت­های متمایزی از دیدگاه مصرف­کننده دارند. این مفهوم از جمله مؤلفه­هایی است که محققان به­هنگام انجام پژوهش­های مربوط به وفاداری و رضایت مشتری بسیار تأکید  می­کنند. مهم­ترین مسئله در حوزة شخصیت برند خرده­فروش، پاسخ به این سؤال است که چه عواملی و چگونه به شکل­گیری شخصیت برند خرده­فروش منجر می­شوند. در پژوهش حاضر، کوشش شده است تا براساس رویکرد بازاریابی تجربی به این سؤال پاسخ داده شود. در این پژوهش، با تکیه بر مفهوم­سازی ارزش­های تجربی در بازایابی، تأثیر ارزش­های تجربی چهارگانه بر ابعاد شخصیت برند خرده­فروش بررسی شده­است؛ درنهایت نیز ارتباط ابعاد شخصیت برند خرده­فروش و وفاداری برند اندازه­گیری شده­است. مطالعة حاضر، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی است؛ جامعة آماری مشتریان فروشگاه­ هایپراستار شهر تهران است که با روش نمونة آماری در دسترس و فرمول کلاین انتخاب شده­اند (n=343). ابزار پژوهش، پرسشنامه است که روایی آن را استادان متخصص تأیید کرده­اند و پایایی آن نیز با آزمون آلفای کرونباخ (89/0) تأیید شده­است. نتایج پژوهش نشان می­دهد که تنها ارزش تجربی تعالی خدمت، بر هر سه­ بعد شخصیت برند خرده­فروش مؤثر است و ارزش­های انفعالی اثر بیشتری بر شخصیت برند خرده­فروش دارند.
    کلید واژگان
    شخصیت برند خرد‌ه‌فروش
    ارزش‌های تجربی
    وفاداری برند خرده‌فروش
    بازاریابی تجربی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی
    استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21270
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_21270.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158231

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب