• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آزمون مدلی- ساختاری از تأثیر خصومت مشتری بر تحریم سفرهای زیارتی و سیاحتی به کشورهای عربستان سعودی و امارات متحدة عربی در تهران

    (ندگان)پدیدآور
    حسن زاده, محمودمشبکی اصفهانی, اصغر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    692.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در سال‌های اخیر تمایل به تحریم سفرهای زیارتی و سیاحتی به کشورهای عربستان سعودی و امارات متحدة عربی به‌ طور چشمگیری در بین ایرانیان افزایش یافته ­است. علّت این را می­توان آشکارا به کدورت­ها و خصومت­ها نسبت داد. مفهوم خصومت مشتری که چندی است در مباحث بازاریابی بین­المللی به‌ طور جدّی پیگیری می­شود و هنوز هم مراحل تکاملی خود را طی می­کند، می­تواند در تبیین چنین گرایش‌هایی مؤثّر باشد. پژوهش پیش ­رو که ماهیت توصیفی- تحلیلی دارد، می­کوشد که با مدل­یابی معادلات ساختاری به درک منسجمی از وضعیت کنونی دست یابد. نتایج 394 پرسشنامه نشان می‌دهد که کدورت پایدار و کدورت موقعیتی، بیشترین تأثیر را بر این وضعیت برانگیختگی­ داشته­اند. کدورت پایدار بر ارزیابی پایینتر سفرهای زیارتی و سیاحتی، اثر مثبت و معناداری گذاشته است و کدورت موقعیتی تأثیر زیادی­ در تقویت ملّی‌گرایی و خویشاوندی مصرفی نشان می­دهد. ارزیابی پایینتر سفرهای زیارتی و ملّی­گرایی و خویشاوندی مصرفی بالاتر نیز اثر مثبت و معناداری بر تمایل به تحریم داشته­ است. تمایلات مذهبی، تأثیر منفی بر کدورت بلندمدّت، ارزیابی پایینتر سفرهای زیارتی و سیاحتی و تمایل به تحریم گذاشته است. چنین عواملی 79درصد از تغییرات تمایل به تحریم سفرهای زیارتی و سیاحتی و 70درصد از تغییرات مربوط به ارزیابی پایینتر سفرهای زیارتی و سیاحتی را تبیین می­کنند.
    کلید واژگان
    خصومت مشتری
    تمایل به تحریم
    کدورت پایدار
    کدورت موقعیتی
    عربستان سعودی
    امارات متحدۀ عربی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    1- دانشجوی دکترای مدیریت بازاریابی بین‌الملل، دانشکده مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
    استاد، گروه مدیریت بازارگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21268
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_21268.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158229

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب