• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مفهوم‌پردازی مدل برندآفرینی شهری در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی فر, یوسفروستا, احمدحمیدی زاده, محمد رضاقره چه, منیژه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    536.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر به مفهوم‌پردازی مدل برندآفرینی شهری در ایران پرداخته­است. این مدل، براساس روش تحقیق کیفی «نظریة داده­بنیاد» به روش نمونه‌گیری نظری با مصاحبة عمیق نیمه­ساختاریافته با 18 نفر از خبرگان حوزه‌های مختلف بازاریابی، مدیریت شهری، اقتصاد و گردشگری، استخراج شده­است و پس از آن برای افزایش اعتبار بیرونی، پرسشنامه‌ای تنظیم شد و نظرات نخبگان در این خصوص بررسی شده­اند. یافته‌های این پژوهش نشان می­دهد که پدیدة برندآفرینی شهری در ایران، متأثر از عوامل گوناگونی است که در شرایط علّی، مداخله‌ای و زمینه‌ای، قابلیت طبقه‌بندی‌ دارد و پیامد اجرای راهبردهای برندآفرینی شهری، دستاوردهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و اثرات روانی آن است. دراین­خصوص، پیشنهاد می‌شود که مدیران شهری، ضمن بررسی وضعیت کنونی برند و تصویر ذهنی موجود (درونی و بیرونی) از شهرهای خود، راهکار برندآفرینی شهری را تدوین کنند  و در صورت نیاز با تغییر و موقعیت‌یابی مجدد، تصویر بیرونی و درونی نامناسب از جغرافیای طبیعی و انسانی شهرها را اصلاح کنند و با بازتولید تصویر ذهنی، جایگاه و موقعیت بایسته را در ذهن مخاطبان ِهدف بیافرینند. دراین­زمینه، وجود شهروندانی راضی که هویتی باثبات برای شهر ایجاد می‌کنند و قدرتمندانه از برند شهر دفاع می‌کنند، می‌تواند تضمین‌کننده  موفقیت برنامه­های برندآفرینی باشد
    کلید واژگان
    برند شهری
    گردشگری شهری
    بازاریابی مکان
    مدیریت شهری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی
    استادیار، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری
    3- استاد، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری
    دانشیار، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21267
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_21267.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158228

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب