• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل ترجیحات مصرف‌کنندگان در خرید کالای داخلی یا خارجی، با مدل‌سازی عامل بنیان (ABM)

    (ندگان)پدیدآور
    بافنده زنده, علیرضادانای نعمت آباد, ناصر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    873.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، تحلیل ترجیحات افراد در خرید کالای داخلی یا خارجی در نظام­های پیچیدة اجتماعی است. بدین­منظور، از روش شبیه­سازی عامل­بنیان استفاده شده­است. در این روش، مصرف‌کنندگان در جایگاه عامل تعریف ‌شده­اند؛ سپس رفتار مصرفیِ هر عامل به­صورت یک تابع براساس مفهوم آمیختة بازاریابی تعریف شده­است. همچنین متغیر نفوذ اجتماعی، عاملی که ساختار شبکة پیوست ترجیحی(PA) را به وجود می­آورد، در نظر گرفته شده است. جامعة آماری این پژوهش، خریداران یخچال در یک ماه گذشته است. با روش نمونه­گیری دردسترس، داده­ها از 110 نمونه گردآوری شد. داده­ها با پرسشنامه و ماتریس مقایسات زوجی گردآوری شدند. شبیه­سازی در نرم­افزار نت­لوگو، تمایل به ترجیح کالای خارجی به کالای داخلی را نشان می­دهد. بررسی سناریوهای مختلف، نشان می­دهد که ترجیح کالای داخلی مصرف­کنندگانِ شبکه، بیش از آنکه از توزیع و ترویج تأثیر بپذیرد، از ویژگی و قیمت آن تأثیر می­پذیرد.
    کلید واژگان
    ترجیح خرید
    مدلسازی عامل بنیان
    لوازم خانگی
    رفتار مصرفکننده
    نت لوگو

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران.
    کارشناس ارشد مهندسی صنایع- سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی موسسه آموزش عالی غیر دولتی- غیر انتفاعی الغدیر، تبریز، ایران.

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21455
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_21455.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158222

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب