توسعة مدل ساختاری برای تأثیر همسویی راهبردهای بازاریابی بر عملکرد مالی، مطالعة موردی: شرکتهای تولیدی فعّال در شهرکهای صنعتی شهرستان اهواز
(ندگان)پدیدآور
باورصاد, بلقیسنیلی احمدآبادی, مجیدبیرانوند, طاهرهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش تأثیر همسویی راهبردهای بازاریابی بر عملکرد مالی با نقش میانجی عملکرد زنجیرة تامین را بررسی کرده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نوع روش تحقیق توصیفی - علّی است. جامعة آماری پژوهش شرکتهای تولیدی فعّال در شرکت شهرکهای صنعتی شهرستان اهواز است که بر اساس فرمول نمونهگیری کوکران حجم نمونة آماری 216 شرکت انتخاب شده است. روش نمونهگیری از نوع تصادفی ساده تعیین شده است. ابزار گردآوری دادههای تحقیق پرسشنامة گرین و همکاران (2012) است که به مدیران شرکتها سپرده شدهاند. تحلیل دادهها با استفاده از مدل معادلات ساختاری و آزمون همبستگی انجام شده است. یافتههای بهدستآمده نشاندهندة تأیید تأثیر مثبت و معناداری متغیر همسویی راهبردهای بازاریابی بر عملکرد مالی و عملکرد زنجیرة تامین است و نقش میانجی عملکرد زنجیرة تأمین تأیید نشده است.
کلید واژگان
همسویی راهبردهای بازاریابیعملکرد مالی
عملکرد زنجیرة تامین
شرکتهای تولیدی
معادلات ساختاری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهوازاستادیار دانشکده مدیریت دانشگاه قم
دانش آموخته مدیریت بازرگانی دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران




