• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر عوامل عاطفی و شناختی بر نگرش و پذیرش تبلیغات از طریق تلفن همراه

    (ندگان)پدیدآور
    تقوی, هادیجعفری, سید محمدباقرموسوی ثانی باغسیاهی, سیدمرتضی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    973.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه استقبال روزافزون از موبابل و شبکه­های اجتماعی موبایلی بستر مناسبی را برای تبلیغ کالاها و خدمات، بدون محدودیت­های زمانی و مکانی و ایجاد ارتباط مستقیم بازاریابان با مصرف­کنندگان نهایی را فراهم آورده است. با­توجه­به نوظهوربودن این رسانه و بستر تبلیغاتی آن، هنوز عوامل مؤثر بر پذیرش آن برای کسب­وکارها و تبلیغ­کنندگان آشکار نیست. بی­توجهی به سلیقه­ها و نیازهای کاربران و ارسال حجم زیادی از تبلیغات موبایلی، به اتلاف سرمایه­گذاری­های تبلیغاتی در این زمینه می­انجامد و شرکت­ها برای طراحی و ارسال تبلیغات موبایلی، باید استراتژی­های دقیقی را به­کار گیرند که مدل توسعه­داده­شده در این پژوهش، نگرش، عوامل جمعیت­شناختی و پذیرش تبلیغات را از طریق موبایل بررسی می­کند. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و روش گردآوری اطلاعات آن توصیفی­پیمایشی است. برای رآزمون مدل تحقیق، نمونه­ای 392 نفری از کاربران تلفن همراه در شهر قم به­روش قضاوتی و با پرسشنامه انتخاب و گردآوری شده است. داده­ها با مدل­یابی معادلات ساختاری از طریق نرم­افزار SmartPLS تجزیه­وتحلیل شده­اند. نتایج به­دست­آمده نشان می­دهد که عوامل عاطفی و شناختی تأثیر بسزایی بر پذیرش تبلیغات موبایلی دارند. تأیید بسیاری از فرضیه­های این تحقیق، اهمیت پیام­های سودمندگرا را در بهبود نگرش و پذیرش پیام­های تبلیغاتی تلفن همراه پشتیبانی می­کند. یافته­های این پژوهش برای توسعة مدل­های پیچیده­تر براساس هردو عامل محرّک مصرف­کننده و محرّک پیام و برای دستیابی به یک مدل جامع­تر از پذیرش تبلیغات تلفن همراه مفید و کاراست.
    کلید واژگان
    تبلیغات موبایلی
    نگرش به تبلیغات
    پذیرش تبلیغات
    رنجش
    عوامل جمعیت‌شناختی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد زاهدان، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران
    استادیار دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران
    کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21804
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_21804.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158213

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب